مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد:

​برنامه مدیریت بحران برف استان گیلان بازبینی شد | تقسیم استان به چهار بلوک

مرادی از بازبینی برنامه مدیریت بحران برف گیلان خبر داد و گفت: محورهای مواصلاتی گیلان برای برفروبی به چهار بلوک شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، امیر مرادی در مورد سطح آمادگی برای بارش برف در استان گیلان و هماهنگی دستگاهای ذیربط اظهار داشت: در این مورد با سه استان همجوار گیلان نشست مشترکی برگزار کرده و برنامه سال گذشته مدیریت بحران برف را نیز بازبینی کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی جهت مواجهه با بارش برف معاونت امور عمرانی استاندار گیلان، فرماندهی انتظامی، مجموعه پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، اسکان موقت و بخش خصوصی را درگیر کردیم همچنین مجموعه شرکتهای آب، برق و گاز نیز برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه داده‌اند.

مرادی ابراز داشت: مدیریت بحران استانداری گیلان به عنوان دستگاه هماهنگ کننده بخش‌های عملیات زمستانه، اقدامات خود را در خصوص بازبینی برنامه مدیریت بحران بارش برف سنگین سال گذشته را به انجام رسانده و برنامه مذکور را برای اجرا به تمام دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی و تعاونی‌ها برای عملیات برفروبی و باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی از دیگر اقدامات موثری است که با ابلاغ استاندار گیلان به حوزه راهداری از محل ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران کشور شکل گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن اشاره به کمبود ماشین‌آلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اذعان کرد: در صورت ورود بخش خصوصی و تعاونی‌ها که استاندار گیلان مجوز آن را صادر کرد مشکلاتی که در بحث کمبود و یا فرسودگی ماشین‌آلات راهداری وجود دارد مرتفع خواهد شد.

مرادی یادآور شد: هفته گذشته جلسه‌ای در همین زمینه با بخش خصوصی برگزار کردیم  و در آن با مدیران عامل بخش خصوصی رایزنی لازم را انجام دادیم تا در صورت بارش برف ماشین‌آلات لازم همراه با زنجیر چرخ در اختیار گذاشته شود همچنین برای تامین سوخت آنها هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای برف روبی محورهای مواصلاتی استان گیلان، استان را به چهار بلوک شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم و فرمانده میدان را هم تعیین کردیم، علاوه بر اینها راهداری نیز چهار بلوک را همراه با فرمانده میدانی برای پلیس راه مشخص نموده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه شهرداری‌ها به خصوص شهرداری رشت در برنامه برفروبی پشتیبانی لازم را انجام خواهند داد افزود: برای اینکه در زمان بارش برف سنگین‌ و جهت اعلام فراخوان کمک و پشتیبانی اطلاعات جامع و کاملی از ظرفیت بخشهای مختلف و ناوگان ماشین‌آلات داشته باشیم برنامه جامعی در همین زمینه همراه با اسامی و شماره‌های تلفن تهیه شده است.

مرادی اسکان اضطراری و اورژانس را از دیگر بخش‌های مهم برنامه مدیریت بحران برف استان گیلان ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برنامه جامعی که تهیه شده دستگاهای دولتی و خصوصی همپوشانی لازم را در صورت بارش برف خواهند داشت بنابراین امیدواریم زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کنیم.

Share