آیت‌الله جوادی آملی:

کشوری که آب و خاک دارد، اما نمی‌تواند خود را اداره کند، خدا آن را از رحمت دور می‌کند

آیت‌الله جواد آملی گفت: در وضعیت کنونی نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت بین دانشگاهیان و بین حوزویان نیز مهم است و همگان باید مواظب زبانمان باشیم و با احتیاط بیشتری سخن بگوییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: همگان باید به کشور و قانون احترام گذاشته و نظم مملکت همواره محفوظ بماند.

وی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حداقل انسانیت این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد و همه ما باید به این دستور اسلامی برگردیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: دانشجوها به فطرت نزدیک‌تر هستند و به نظم و قانون هم احترام می‌گذارند، اما برخی از آن‌ها اشکالات علمی دارند که باید اساتید برطرف نمایند و برخی اشکالات عملی را وارد می‌دانند که باید مسئولین در عمل این اشکالات را از ذهن اینها بر طرف نمایند.

وی افزود: به تعبیر مولا امیرالمومنین (ع) مردم ستون دین هستند و باید به نیازهای آنان توجه شود، ولی مردم بیشتر از «قول»، به «عمل» احترام می‌گذارند زیرا عمل همواره اثربخش‌تر بوده‌است، لذا مسئولین باید این را مورد توجه قرار داده و در عمل به رفع مشکلات جوانان خصوصا مباحث مرتبط با کنکور، آینده درسی، ازدواج و اشتغال آن‌ها بپردازند.

وی گفت: ما ناامید نیستیم، فطرت این جوانان خوب است و باید برگردیم به راه اصلی و مدیریت داشته باشیم و حرف‌های اینها را هم گوش دهیم، حرف اینها تنها این نیست که نماز اول وقت بخوانند، بلکه حرف دیگری نیز دارند و آن همان سخنی است که صاحب وسایل از قول امیرالمومنین نقل می‌کند که «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند، مسئولین باید این حرف‌ها را نیز از دانشجویان بشنوند و مد نظر قرار دهند.

آیت‌الله جواد آملی گفت: در وضعیت کنونی نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت بین دانشگاهیان و بین حوزویان نیز مهم است و همگان باید مواظب زبانمان باشیم و با احتیاط بیشتری سخن بگوییم.

Share