در دیدار یزدانی با احمدی سنگری عنوان شد؛

پروژه احیاسازی تالاب عینک و ایجاد ظرفیتهای گردشگری در منطقه در دستور کار شهرداری رشت است

صبح امروز پنج شنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت با احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی دیدار و در موضوع پسماند سراوان و روند پیشرفت کارخانه کودآلی رشت گفتگو داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با ارائه گزارشی از روند ساماندهی پسماند در منطقه سراوان رشت و نحوه تصفیه شیرابه ها، تسریع در بهره برداری از این پروژه را منوط به حمایت‌های ویژه دولتی دانست. یزدانی ضمن قدردانی از صبوری اهالی سراوان بدلیل وضعیت نامطلوب سراوان و انباشت زباله در منطقه گفت: روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی در منطقه در حال اجراست و بهره برداری از این پروژه تخصصی با همکاری و حمایت مسئولان استانی و مجلس محترم تسریع خواهد شد.

احمدی سنگری، نماینده شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با عنوان کردن این مطلب که پردازش کود آلی در جوامع رو به توسعه امروزی، امری ضروری است گفت: با این کار، شاهد کاهش حجم چشمگیر زباله‌های شهر خواهیم بود ضمن اینکه کود آلی احصا شده در این پروژه نیز در بخشهای کشاورزی کاربرد می‌یابد و بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی در این بخش را تامین خواهد نمود.

در ادامه این جلسه و در بحث احیاسازی تالاب عینک رشت یزدانی، سرپرست شهرداری رشت اظهار کرد: در پی مصوبات شورای اسلامی، شهرداری رشت طی قراردادهایی با دو شرکت پیمانکار، پروژه‌ای کلان با عنوان «احیاسازی تالاب عینک رشت» را آغاز نموده است.

وی توضیح داد: مطالعات در این پروژه صورت گرفته و این پروژه بتازگی وارد فاز اجرایی شده است. یزدانی اهداف این پروژه را ایجاد ظرفیتهای گردشگری طبق استانداردهای جهانی و همچنین ایجاد درآمدهای پایدار بواسطه راه اندازی مراکز متنوع تجاری در منطقه ذکر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این رابطه گفت: تالاب عینک بزرگترین دریاچه شهری کشور و به منزله یک ثروت طبیعی و خداداد برای شهر رشت است و احیاسازی تالاب و جلوگیری از کاهش حجم و صدمات ناشی از زندگی شهرنشینی در منطقه حرکتی لازم و قابل تقدیر است.

وی گفت: با بخش مدیریت شهری در پیشبرد پروژه‌های تصفیه خانه سراوان، کود آلی و احیاسازی تالاب در تعامل خواهیم بود.

Share