در نشست ارزیابی پروژه‌های اولویت‌دار؛

تذکر سرپرست شهرداری رشت به مدیران مناطق | افزایش درآمد و تحقق بودجه در اولویت کاری باشد

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت ضمن تذکر جدی به رؤسای سازمانهای وابسته و مدیران مناطق گفت: از رؤسای سازمانهای وابسته به شهرداری رشت و مدیران مناطق پنجگانه شهری انتظار دارم بحث افزایش درآمد و تحقق بودجه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه‌ای با هدف بررسی وضعیت تحققق بودجه و ارزیابی پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ با حضور مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، ناصر عطایی معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت، محمد حسین خیابانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی و مدیران مناطق برگزار شد.

مهدی نوری هریس عضو شورای اسلامی رشت و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در این جلسه عنوان کرد: اعتقاد دارم فردی که قصد دارد مدیریت بخشی از مجموعه شهرداری را خاصه در حوزه عمران‌ و خدمات شهری برعهده گیرد باید حداقل در یک دوره آموزشی شرکت کند.

نوری هریس ابراز داشت: یکسال و نیم از عمر شورای اسلامی شهر رشت گذشته و در تمام این مدت تاکید کردم که بحث آموزش و اصل شایسته سالاری و رعایت تخصص افراد در چینش چارت اداری و نیروی انسانی باید جدی گرفته شود و هنوز هم تحقق آن را از شهرداری رشت توقع دارم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: انتظار دارم به نیروهای بازرسی و حراست شهرداری تاکید شود که اگر شاهد بکارگیری افراد مغایر با رشته تخصصی آنان در یکی از حوزه‌های مهم بودند حتما موارد آن را اطلاع‌رسانی کنند.

نوری هریس اذعان کرد: در بدنه شهرداری رشت نیروهایی مشغول به خدمت هستند که واقعا وجودشان برای شهرداری نعمت است و در حوزه تخصصی خود حرفی برای گفتن دارند بنابراین اگر برای رسیدن به ایده‌آل‌های خود تلاش کنیم حتما به نتیجه خواهیم رسید.

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم در این جلسه با بیان اینکه شهرداری برای دریافت طلب خود شیوه ارائه تهاتر را در دستور کار قرار داده است عنوان کرد: از مناطق پنجگانه، حوزه‌های مالی شهرداری و خزانه به طور جد میخواهم برای دریافت مطالبات شهرداری موانع را برطرف و در این مسیر تسهیل‌گری را در اولویت قرار دهند.

سرپرست شهرداری رشت پروژه بازگشایی سعدی به سرگل را از پروژه‌های مهم شهرداری خواند و افزود: برای پیشبرد، رفع موانع موجود و تسریع در عملیات اجرایی این پروژه حتما اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد.

یزدانی تصریح کرد: قسمت زیادی از تملک و بازگشایی خیابان اقتصاد انجام شده و فقط یک بخش از سرقفلی آن باقی مانده است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی تعیین تکلیف اراضی شرکت سپیدرود برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری را خواستار شد و گفت: در این مورد انتظار دارم تلاش و جدیت بیشتری از سوی شهرداری و بخشهای زیرمجموعه آن انجام گیرد زیرا با طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه، آسیبهای متعدد آن متوجه شهرداری خواهد بود.

سرپرست شهرداری رشت همچنین در تذکری جدی خطاب به مدیران مناطق و رؤسای سازمانهای وابسته به شهرداری اذعان کرد: مدیران مذکور باید بحث افزایش درآمد و تحقق بودجه شهرداری در اولویت کاری خود قرار دهند.

ناصر عطایی معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت هم در این جلسه گفت: در سنوات گذشته و بر اساس نظام پرداختی که برای پرداخت بدهی‌های اداره دارایی برنامه‌ریزی شده بود آن بخش از تعهدات شهرداری در بخش اصل بدهی عملی شد و در مورد جرایم باقیمانده هم با حضور اعضای شورای اسلامی مکاتبه‌ای انجام گرفت تا برای حل و فصل آن اقدام گردد.

محمد حسین خیابانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی هم در این جلسه در مورد پروژه رینگ ۹۰ متری و اولویت در تملک اراضی شرکت سفیدرود برای پیشبرد این پروژه ابراز داشت: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته این اراضی شش هکتاری باید به شهرداری رشت تحویل داده شود.

خیابانی اذعان کرد: در کل فازهای ۳۳ کیلومتر پروژه رینگ ۹۰ متری تقریبا ۲۵ هکتار از اراضی شرکت سفیدرود واقع شده است و در فاز اول این پروژه هم باید تکلیف شش هکتار از آن را مشخص کنیم.

وی یادآور شد: در مورد تعیین تکلیف اراضی سپیدرود و با توجه به مصوبه سفر ریاست جمهوری تاکنون چندین جلسه را با معاون رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار کردیم اما تاکنون دادگستری هم نتوانسته شرکت سفیدرود را برای تحویل این اراضی به شهرداری رشت قانع کند بنابراین راهکار دریافت اراضی در ازای تهاتر ۳ میلیارد تومانی را برای حل مشکل ارائه کردند.

Share