استاندار مازندران تاکید کرد؛

همه اختیارات مدیریتی را در استان داریم | مقام اول تولیدات کشاورزی، مرکبات و چهارده محصول اصلی

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که دولت سیزدهم برای تحول اقتصادی مازندران عزم راسخ دارد، گفت: اقتصاد مازندران از طریق سرمایه گذاری و ظرفیت های صادراتی متحول می شود. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمود حسینی‌پور در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان که به میزبانی شهرستان بابل برگزار گردید با عنوان اینکه فلسفه برگزاری این همایش این است که دولت سیزدهم بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار می‌دهد و در یک سال گذشته تلاش ما این بود که فرایندها را تغییر بدهیم و موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را شناسایی و برطرف نماییم، خاطرنشان کرد: اولین موانع صدور مجوزها است که که اقدامات لازم را برای تسهیل این روند اتخاذ کرده ایم.

وی ادامه داد: پنجره واحدی را در استان تشکیل دادیم که اعلام کردیم هر سرمایه‌گذاری برای فعالیت اقتصادی وارد استان شود بدون معطلی و حداکثر تا سقف یک ماه مجوز سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: مقام اول تولیدات کشاورزی، مرکبات و چهارده محصول اصلی کشاورزی را در کشور داریم که در حال حاضر تولید ۷۰ درصد قطعات یدکی در استان مازندران تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح جراحی اقتصادی دولت استان مازندران با افتخار توانست تولید مرغ کشور را تامین کند که تولید کنندگان طیور استان عقب نشینی نکردند و در خدمت به کشور ایستادند، یادآور شد: هیچ اختیاری وجود ندارد که در مازندران نداشته باشیم و همه اختیارات مدیریتی را در استان داریم لذا مشکل‌عدم فهم و گفتمان واحد است و در شرایط جنگی مدیران در خط مقدم نبرد اقتصادی قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: بدون تردید مدیرانی که بخواهند کار مردم را معطل کنند قاطعانه در مورد آنان تصمیم خواهیم گرفت و در دولت مردمی سیزدهم جایی نخواهند داشت. دولت سیزدهم تابوی ارتباط با کشورهای سی آی اس را شکست و در یک ماه گذشته فعالیت سوآپ در مازندران شروع شد.

وی تصریح کرد: در کریدور شمال جنوب سه بندر مهم داریم و طی چند ماه گذشته پیگیری کردیم تا بندر فریدونکنار را فعال کنیم و توسعه بدهیم. کل بنادر بصورت واحد متعلق به مازندران است و در سایه مناقع مشترک می‌توان به توسعه دست یافت. ایجاد منطقه آزاد می‌تواند منشأ تحول در اقتصاد استان باشد و ایجاد منطقه آزاد مازندران در دستور کارمان قرار دارد.

استاندار مازندران گفت: در یک سال اخیر ظرفیت ۱۵ درصدی بنادر استان به ۳۵ درصد رسیده است که بنا داریم ظرفیت تولیدات کشاورزی که بازار مهمی در اطراف ما دارد را از طریق بنادر استان به کشورهای سی آی اس صادر کنیم. صادرات برنج مازندران برای اولین بار در دولت سیزدهم فراهم شده است و محدودیت تعرفه صادرات نیز برداشته شده است.

رییس شورای اداری استان تأکید کرد: هیچ کاری برای ما واجب‌تر از احیای ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان نیست و اگر اثبات شود دستگاهی سرمایه‌گذاری را معطل نموده است برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

Share