کوچکی‌نژاد خبر داد؛

مجلس فردا جلسه غیرعلنی دارد | تکلیف بودجه و برنامه مشخص می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه‌ای غیرعلنی برگزار می‌کنیم تا وضعیت بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، جبار کوچکی‌نژاد ضمن اعلام این خبر که فردا بخشی از جلسه مجلس غیرعلنی خواهد بود، گفت: قرار است در این جلسه درباره وضعیت بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه بحث و تبادل نظر شود.

وی بیان کرد: این جلسه مشورتی بین نمایندگان مجلس با این هدف برگزار خواهد شد که اگر مجلس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را در این شرایط اعلام وصول کند، خلاف قانون است و بر این اساس، باید وضعیت بررسی برنامه و بودجه را مشخص کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آئین نامه داخلی مجلس می‌گوید که دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه سنواتی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و اگر بعد از این تاریخ ارائه کند، باید لایحه بودجه چنددوازدهم را هم به مجلس ارائه کند. با این شرایط و با توجه به اینکه دولت بودجه چنددوازدهم را به مجلس ارائه نداده، اعلام وصول بودجه خلاف قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تصمیم بگیریم که در این شرایط باید چه اقدامی انجام داد. برنامه هفتم توسعه را هم هنوز دولت تمام نکرده است و بعید می‌دانم که به موقع بتواند به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است، صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی، رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره روند طی شده درباره تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه برنامه هفتم توسعه به نمایندگان ارائه کرد.

Share