در نشست گردشگی مقاومت عنوان شد؛

لزوم تعریف اطلس گردشگری مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و ملی

مدیر گردشگری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: تعریف اطلس گردشگری مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و ملی لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت، امروز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ با حضور فعالین شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت برگزار شد.

گردشگری کلید ارتباط امروز ماست

مدیر گردشگری شهرداری شیرازدر نشست تخصصی گردشگری مقاومت گفت: بی‌شک تعریف بسترسازی و معرفی بسترسازی مقاومت در هر شهری لازم است.

حکمت نیا مدیر گردشگری شهرداری شیراز اظهار داشت: مبلمان شهری، تابلو‌های هدایت کننده و روایت کننده در مسیرهای شهرهای مقاومت است.

حکمت نیا با ابراز تاسف از اینکه در نمایشگاههای بین المللی پرچم مقاومت بین الملل وجود ندارد، افزود: ما باید برای اهتزاز این پرچم اقدام کنیم.

مدیر گردشگری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: تعریف اطلس گردشگری مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و ملی لازم و ضروری است.

حکمت نیا به تعریف تورهای گردشگری مقاومت در شهر شیراز اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم در چهلمین روز شهادت شهدای حادثه شاهچراغ، اقدام به برگزاری تور کردیم و روایت این موضوع رو با همکاری مردم انجام دادیم.

وی تاکید کرد: به منظور گرامیداشت حادثه نهم دی نیز برنامه‌ای مشابه در شهر شیراز اجرا شد و با اجرای این دو برنامه عملا تور گردشگری مقاومت در این شهر عملکرد مثبتی داشت.

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جریان حق علیه باطل بوده

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم گفت: نقطه امید این مقاومت، ایران اسلامی است که همه شهرهای کشور در این جریان قدمهای موثری برداشته‌اند که در نشست اول نیز حول محور مقاومت مباحث مختلفی مطرح شد و شهرهای شرکت کننده، ظرفیت ها، تاریخچه قیامها، نهضتهای مربوط به دیار خود و جنبش‌هایی که در حوزه مربوط ایجاد شده بود را معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت به جز مبحث جنگ و نبردی که دنیا در حال وقوع است گفت: مباحث فرهنگی بسیار جدی و حائز اهمیت می‌باشد.

جحت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: گردشگری مقاومت از والاترین بسترهاست. هسته اول گردشگری در بازدید از مناطق جنگی شکل گرفت.

وی ادامه داد: اردو‌های راهیان نور نیز در همین بستر تعریف میشود که امیدواریم با پشتوانه ارگانهای تحت تکلیف، این جریان قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه دهند.

طباطبایی نژاد با اشاره به امضا سند گردشگری مقاومت در نشست اول یادآور شد: لازم است جنبه‌های مختلف بحث گردشگری را در نظر گرفته و زیرساخت‌ها و ظرفیتهایی که ایجاد می‌شود با ذکر اهداف و معرفی شهر‌ها در حوزه مقاومت به جوانان در قالب بازشناسی در حوزه مقاومت ارایه دهیم.

وی در پایان با تشکر و استقبال خوب مردم از نمایشگاه شهرداری رشت درقم افزود: استقبال شایسته مردم از این نشست‌ها و نمایشگاه‌ها در اصل یک موفقیت است و این استقبال به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذاری اجرایی محسوب می‌شود.

رشت شهری است با، معتقدترین مردم در مجاورت مرزی با حکومتهای رو به انحطاط و بی اعتقاد

سرهنگ علی‌پور در همایش بین‌المللی گردشگری مقاومت که عصر امروز دوشنبه، در رشت برگزار شد گفت: ملت ایران با غیرت و اندیشمندانی مثال‌زدنی همیشه راه را از بیراه به نیکی تشخیص داده است و رویکردهای بالغانه از خود نشان داده است که همین ویژگی نشان از بالندگی تفکرگرایانه آنان است.

سرهنگ علیپور توضیح داد: استان گیلان که از لحاظ جغرافیای مکانی، هم‌جوار کشور کمونیست روسیه است و بیش از هفتاد سال در دل کمونیستهای بی‌دین زندگی کرده، از گذشته تاکنون با مصممم‌ترین گام‌ها در راه دین خدا گام برداشته و لحظه‌ای به انحطاط نرفته و این ویژگی خود شایسته تحسین و افتخار برای گیلان است.

وی با یاد کردن از نام و یاد ۸۰۰۰ شهید گیلانی در سالهای دفاع مقدس گفت: روستاهایی در این استان وجود دارد که نسبت به سرانه جمعیت پرتعداد‌ترین شهدا را تقدیم اسلام و وطن کرده است.

مسئول بسیج کشاورزی استان اضافه کرد: در نبردهای دفاع از حرم نیز از ۹ نقطه استراژیک در منطقه، یاد کردن از پنج نقطه بدون ذکر نام گیلان قابل توصیف نیست و فاتح نبل و الزهرای آن دیار، سردار دلیر و شهید گیلانی شهید حق بین که حماسه‌ها آفرید و نور چشم و یار همراه شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی اضافه کرد: در شهیدپروری این استان این نکته شنیدنی است که کوچه‌ای کوچک با ۵ خانواده ۹ شهید تقدیم انقلاب کرده که این امر با توجه به فاصله گیلان با مرزهای درگیر جنگ، آماری عجیب و قابل توجه است.

سرهنگ علیپور در این همایش اعلام کرد: در برگزاری اجلاسهای آینده و همایشهای مقاومتی ملت غیور گیلان و بویژه قشری از کشاورزان بخشی از محصولات کشاورزی مورد استفاده در همایش‌ها را ارسال خواهند نمود و علاوه بر آن بسیج گیلان و ارگانهای ذیربط در این راستا همواره حامی چنین مراسم و اجراهایی خواهند بود.

وی در این همایش از بزرگانی چون آیت الله احسان بخش، ایت الله بحرالعلوم و آیت الله ضیابری بعنوان اسوه‌های مقاوت گیلان یاد کرد.

صنایع دستی گیلان زبانزد همگان است

محمدرضا داوطلب در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که با حضور فعالین شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت در حسینه شاهد و ایثار برگزار شد گفت: گیلان استان اولین هاست، رشت اولین شهری بود که افتخار داشتن داروخانه، کتابخانه، قطار و خانه سالمندان و… را داشته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان صنایع دستی استان را زبانزد همگان عنوان کرد و افزود: مردم گیلان مفتخرند که پرفسور سمیعی به عنوان یکی از نوابغ جهان از فرزندان این مرزو بوم است وی با تاکید بر اینکه مردم گیلان فرزندان میرزاکوچک خان جنگلی هستند، خاطرنشان کرد: بنده از طرف خانواده معزز شهدا و ایثارگران خاک قدوم شما را طوطیای چشم خود خواهم کرد و امیدوارم که بتوانیم در شناسایی تاریخ و هویت قهرمانان و مردم گیلان به نحو شایسته در خدمت گردشگران مقاومت باشیم.

Share