همزمان با افزایش انتقادات؛

عزم ۳+۱ برای استیضاح شهردار آستانه اشرفیه؛ علی مقصودی رفتنی شد؟!

در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه سه تن از مخالفین شهردار آستانه‌اشرفیه با عدم حضور خود در جلسه شورای اسلامی، این‌ جلسه را به دلایل مختلف لغو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آستان خبر، این روز‌ها شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در حالی دو سالگی خود را طی می‌کند که رفتن یا ماندن شهردار این شهر از مهم‌ترین نقاط ابهام در آینده مدیریت شهری آستانه‌اشرفیه محسوب می‌شود.

شورایی که در دو سال گذشته مدیریت آستانه‌اشرفیه را به دو سرپرست و یک شهردار مختلف سپرده بار دیگر نیز سعی دارد با استیضاح علی مقصودی شهردار آستانه‌اشرفیه، سکان مدیریت شهری را به یک سرپرست یا شهردار جدید بسپارد.

تجربه انتخاب پرسروصدای «علی کیا» و علی مقصودی و استعفای چند باره او پس از انتصاب به سمت شهرداری آستانه‌اشرفیه، منجر به ایجاد حواشی مختلف شده تا جایی که برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر از عدم هماهنگی شهردار و شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه گله کرده و خواستار تعامل بیشتر شدند که این گلایه‌ها بعد از برگزاری جلساتی میان اعضا شورا و شهردار مسکن‌وار مرتفع می‌شد.

نورحسینی، عالم و مقدادی سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر که بارها در نشست‌های گذشته شورا نسبت به عملکرد شهردار در زمینه‌های مختلف عمرانی و مدیریت شهری زبان به گلایه گشوده و نسبت به عدم اجرای برخی از مصوبات یک سال گذشته از سوی شهردار و همچنین مسکوت ماندن پروژه‌های عمرانی شهری مانند احداث کمربندی و بلوار امام حسین (ع)، احداث پل بهمنیار، طرح پل تا پل، آسفالت بلوار سردار شهید شفیعی گله کرده بودند خواستار برکناری و استیضاح علی مقصودی شهردار آستانه‌اشرفیه هستند که این همه اصل ماجرای تلاش برای استیضاح مقصودی نیست.

علیرغم انتقاد و مخالفت سه عضو شورای اسلامی شهر آستانه‌‌اشرفیه با علی مقصودی شهردار این شهر، ولی دو تن دیگر از اعضا شورا یعنی حسن حبیب‌پور و وحید قربانی مخالف استیضاح شهردار به دلایلی همچون عدم اطمینان از بهبود وضعیت شهر پس از برکناری مقصودی هستند.

انتقادات از عملکرد شهردار آستانه‌اشرفیه و همچنین بحث استیضاح علی مقصودی در حالی مطرح می‌شود که جلسه اخیر شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه به دلیل عدم حضور سه عضو مخالف شورا (به بهانه آنفلوانزای یکباره سه نفره) لغو شد که عده‌ای دلیل لغو جلسه شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه را ناامیدی از بهبود وضعیت عملکردی شهردار و برگزاری نشست‌های شورا در حالی که خروجی و مصوبات آن به مرحله اجرا نمی‌رسد را بی فایده می‌دانند.

از طرفی برخی مخالفت ساخت‌وسازکاران بنام شهر از شهردار به دلایل مختلف از جمله میزان بنای ساخت و مباحث حوزه پروانه ساختمانی و حمایت آنان تام! آنان از مخالفان شهردار را اهرم جدی عزم برای استیضاح مقصودی عنوان ‌می‌کنند.

بحث استیضاح شهردار آستانه اشرفیه در چند روز اخیر بسیار پررنگ تر از ماه‌ها و هفته‌های گذشته شنیده می‌شود، ولی با این حال انتقاداتی به اعضای شورای اسلامی هم وارد است که چرا با انتخاب گزینه‌های غیر بومی به عنوان شهردار آستانه‌اشرفیه، این شهر را محلی برای رزومه‌سازی و آزمون و خطا تبدیل کرده و فضا را برای حضور گزینه‌های جوان بومی مهیا نمی‌کنند.

با تمام این تفاسیر و نظر به مخالفت سه تن از اعضای شورا، هنوز مخالفان نیازمند یک رأی دیگر برای به جریان انداختن فرایند برکناری مقصودی هستند که باتوجه به همراهی قربانی با شهردار فعلی، تلاش‌ها برای جلب نظر حبیب‌پور دیگر عضو شورا برای تکمیل جورچین برکناری شهردار همچنان ادامه دارد.

در صورت برگزاری نشست طرح سوال از شهردار و قانع نشدن چهار عضو شورا از پاسخ‌های مقصودی، شهردار این شهر با استیضاح مواجه می‌شود و شاید با این روند شهرداری با حضور سرپرست و معرفی شهردار جدید به استقبال نوروز پیش برود.

Share