مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان:

شهرکهای صنعتی دو مأموریت دارد؛ اجرای زیرساخت‌ها و توانمندسازی واحد‌های صنعتی

در راستای تعامل هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه و بمنظور رونق صنعت گیلان ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با رییس دانشگاه پیام نور این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی با رییس دانشگاه پیام نور استان، مسایل مختلف صنعت و تعامل آن با دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی محبوبی حسن کیاده با بیان اینکه افتخار می‌کنم امروز در محیط علم، علم آموزی و دانشگاه هستم، گفت: برخی از مشکلات صنعتی امروز ما این است که اساتید دانشگاه یا به صنعت ورود نکرده‌اند یا اگر هم ورود کرده‌اند، کمتر عملیاتی بوده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای   یکهزار ۸۵۷ واحد فنی و ۳۲ شهرک صنعتی متوسط و کوچک دارد، افزود: این واحدها و شهرک‌ها از نظر منابع مالی محدودیت دارند.

محبوبی خاطر نشان کرد: داشتن منابع مالی، باعث افزایش توان در حوزه تحقیقاتی می‌شود و چون واحدهای صنعتی منابع مالی محدود دارند در بخش تحقیقات و پژوهش ضعیف هستند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه فناوری در صنعت بسیار مهم است و اساتید باید در این زمینه ورود کنند، گفت: اقتصاد گیلان علاوه بر صنعت مبتنی بر کشاورزی است.

محبوبی یادآور شد: بمنظور توسعه بخش کشاورزی تحقیقاتی انجام و اولویت‌های کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین تحقیقاتی در خصوص اینکه چه محصولاتی در استان گیلان و در صنایع کوچک داشته باشیم نیز صورت پذیرفته و اولویت‌بندی‌هایی در این خصوص مشخص شده است.

محبوبی با بیان اینکه امروزه شهرکهای صنعتی دو مأموریت دارد درحالی که در گذشته فقط یک ماموریت داشت و آن اجرای زیرساخت‌ها بود، گفت: امروز سعی داریم در کنار اجرای زیرساخت‌ها، مقوله توانمندسازی را در واحد‌های صنعتی پیاده کنیم.

وی یادآور شد: اتفاقات خوبی در عرصه توانمندسازی شهرکهای صنعتی گیلان از جمله در «صنعت چای» به وجود آمده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: واحدهای صنعتی در فرایند تولید دچار مشکل هستند که برای رفع آن‌ها پروسه عارضه‌یابی را به طور جدی پیگیری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه خوشه‌های صنعتی برنج کارهای خوبی نیز انجام شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه گیلان کارهای خوبی در خوشه‌های صنعتی برنج صورت گرفته است.

محبوبی در ادامه خواستار تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شدو اظهار داشت: پایان نامه‌های دانشجویان باید عملیاتی شود تا مشکلات صنعت استان حل شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه حجم کار شهرک‌های صنعتی در بخشهای سخت افزاری و نرم افزاری بسیار بالاست و باید اولویت‌ها مشخص و مورد ارزیابی قرار گیرند از راه اندازی خوشه دارویی در استان گیلان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: فروش محصولات واحدهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه، استانداردسازی و صادرات محور نمودن واحدهای صنعتی، از دیگر اقدامات خوب شهرکهای صنعتی گیلان است.

دکتر توکلی، رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نیز گفت: هدف دانشگاه این است که مسائل جامعه حل شود و با توجه به اینکه دانشگاه کارهای پژوهشی انجام میدهد نگاه ما این است که ببینیم مشکلات جامعه چیست تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون از توانایی‌های دانشگاه پیام نور استفاده نشده است، گفت: شهرک‌های صنعتی شاهرگ و شاه راه صنعت هستندو انتظار داریم شهرکهای صنعتی بستر را برای ورود دانشگاه پیام نور به صنعت فراهم کنند.

Share