رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد:

سارق غیربومی منازل رشت در دام پلیس آگاهی

سرهنگ علیرضا حدادی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار غیربومی و کشف ۶ فقره پرونده سرقت از منزل در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار غیربومی و کشف ۶ فقره پرونده سرقت از منزل در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی با بیان اینکه اصلی‌ترین مؤلفه‌ای که امنیت اجتماعی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، سرقت عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع سرقت، برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهمترین اولویت مجموعه انتظامی است.

وی در ادامه با اشاره به ارجاع چند فقره پرونده سریالی سرقت از منزل در شهرستان رشت به پلیس آگاهی طی هفته‌های اخیر، گفت: بلافاصله رسیدگی به موضوع با اخذ اظهارات شاکیان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بیان داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده در صحنه‌های جرم، هویت سارق تحت تعقیب این پرونده‌ها را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بلافاصله برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار غیربومی صورت گرفت، اضافه کرد: با هماهنگی قضایی این فرد در شهرستان رشت دستگیر شد.

سرهنگ حدادی از اعتراف این فرد به ارتکاب ۶ فقره سرقت از منازل شهرستان رشت خبر داد و افزود: سارق ۵۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

وی در پایان نقش مردم در پیشگیری از وقوع سرقت را بسیار مهم قلمداد کرد و اذعان داشت: در این زمینه توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس می‌تواند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کند.

Share