تذکر شفاهی نماینده آستانه اشرفیه؛

دلیل مخالفت سازمان محیط زیست با پروژه صیادی بندر کیاشهر باید شفاف مطرح شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با انتقاد از مخالفت سازمان محیط زیست با بهره‌برداری از اسکله صیادی بندر کیاشهر گفت: با وجود حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به هزار میلیارد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین لازم است این سازمان دلیل مخالفت خود را شفاف مطرح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، ابراهیم نجفی اسپیلی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: با شرایط سخت اقتصادی امروز، نیروهای شرکتی آب و فاضلاب استان ۵ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و نیروهای رسمی نیز ۳ ماه است که دریافتی درستی نداشته‌اند و لازم است هر چه سریعتر مشکل این عزیزان حل شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در تذکر دیگری خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: بندر کیاشهر پیش از این به عنوان بندر صیادی و گردشگری مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اما با مصوبه‌ای به عنوان قطب صیادی به ثبت رسید و در آن پروژه اسکله پرورش ماهی در قفس احداث گردید اما حالا سازمان محیط زیست با عملیات بهره‌برداری از این پروژه مخالف است.

وی افزود: بر اساس نرخ امروز حدود هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه است و در شرایطی که ما به دنبال رونق تولید و اجرای فرمایشات رهبری هستیم با چه توجیهی در حالی که سازمان محیط زیست پیش‌تر و در جلسه هیأت دولت سال ۱۴۰۰ حضور داشته و با این موضوع موافقت کرده است، امروز با این پروژه مخالفت می‌کند و مانع بهره‌برداری آن می‌شود.

نجفی تصریح کرد: اگر این سازمان پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص علت مخالفت خود نداشته باشد بر اساس آیین‌نامه و توان نظارتی طرح شکایتی را از آن ثبت خواهیم کرد.

Share