نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در تذکر شفاهی؛

شدت فرسودگی شبکه برق استان گیلان از متوسط کشوری بیشتر است

نجفی در تذکری خطاب به وزیر نیرو درباره شبکه فرسوده برق استان گیلان، اظهار داشت: به استناد اصل ۳ قانون اساسی که به رفع تبعیض ناروا و امکانات عادلانه برای همه مردم اشاره دارد، باید مشکلات زیرساختی استان گیلان که زیر فضای سبز آن مدفون شده است، برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، ابراهیم نجفی اسپیلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کمیسیون‌های اقتصاد و اجتماعی و هیأت بررسی و تطبیق مصوبات با قوانین که افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داد، گفت: این مصوبه ضمن ابطال برای اصلاح به هیأت دولت ارسال شد که انتظار داریم ترتیبی اتخاذ شود که بازنشستگان به حق و حقوق قانونی خود برسند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو درباره شبکه فرسوده برق استان گیلان، اظهار داشت: به استناد اصل ۳ قانون اساسی که به رفع تبعیض ناروا و امکانات عادلانه برای همه مردم اشاره دارد، باید مشکلات زیرساختی استان گیلان که زیر فضای سبز آن مدفون شده است، برطرف شود.

وی در ادامه تذکر خود عنوان کرد: وزیر نیرو در سفر رئیس جمهور به گیلان، همراه او نبود که باید سفری به استان داشته باشد تا مشکلات برق را از نزدیک بررسی کند. شاخص‌های برخورداری از کابل خودنگهدار در استان گیلان ۲۰ درصد است در حالی که متوسط شاخص ان در کشور بالای ۵۰ درصد است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: متوسط رشد مصرف برق کشور ۱.۴ درصد است در حالی که این میزان در استان گیلان ۱۳.۵ درصد است یعنی در سال قبل استان گیلان ۳ برابر متوسط برق کشور مصرف داشته اما تنها ۲۰ درصد از شاخص‌های کابل خودنگهدار استفاده کرده است.

Share