در آیین تجلیل از محققان و پژوهشگران نمونه دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بالو: کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک ضعف است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان رفع مشکلات و خدمت به مردم را هدف نهایی پژوهش و تحقیق دانست و گفت: باید از همه ظرفیت دانشگاه در تولید پژوهش کیفی‌تر بهره گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با جمعی از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین ۶۸ دانشگاه در حوزه تحقیقات در ردیف دوازدهم قرار دارد و کسب این جایگاه، مرهون تلاشهای محققان و پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه تولید مقالات و پژوهش مهم، لازم و ضروری است اما کافی نیست، افزود: هدف از پژوهش، خدمت رساندن به مردم است و اگر غایت هر پژوهش، به تولید محصول نهایی، انتشار به عنوان مقاله علمی در کتب مرجع، و یا انتفاع مردم منجر نشود، نشان میدهد که بخشی از این چرخه، معیوب و یا ابتر باقی مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از راهکارهای امروز استان برای برون رفت از چالش‌ها را تولید پژوهش‌های کاربردی دانست و گفت: مشکلات و چالشهای بسیار زیادی در کشور و استان گیلان وجود دارد که باید با تولید پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، حل و فصل شود.

بالو بر ضرورت عمق بخشی به روابط علمی اساتید، گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها و همچنین دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط بین اعضای هیئت علمی، دانشکده‌ها و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دیگر دانشگاه‌ها میتواند مسیر حل مشکلات و چالش‌ها را تسهیل و معضلات و چالش‌ها را به تولید راه حل، نزدیک کند.

وی با بیان اینکه باید به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یک خانه بزرگ نگریسته و همه در رشد و تعالی به یکدیگر کمک کنند، افزود: همه ظرفیت علمی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه تحقیقات و فناوری باید بسیج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تولید علم و پژوهش برخوردار است و باید از همه این ظرفیت‌ها جهت تولید علوم و پژوهش‌های کیفی‌تر استفاده شود.

بالو بر رسیدن به دانشگاه نسل پیشرو و قابل اتکای دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و افزود: امروزه دانشگاه‌های کشور از مرحله تولید علم و پژوهش با بهره‌گیری از قوه فناوری به تولید محصول رسیده‌اند و باید چشم اندازه حوزه تحقیقات و پژوهش دانشگاه نیز در همین راستا، برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: کار برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل به‌روز، بسیار زیاد است، اما این مهم، نیازمند همتی بی‌مثال و مضاعف است که بدون شک رسیدن به آن با توجه به ظرفیت عظیم هیئت علمی و ظرفیت‌های موجود، حتمی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به موضوع کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین و ابتدایی‌ترین نیازها برای تولید محصول و فناوری‌های نو، داشتن فضای کافی است که متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اغلب بخش‌ها، از کمبود این مزیت، رنج می‌برد.

بالو با بیان اینکه آینده‌ای روشن و رو به رشد در انتظار محققان و پژوهشگران فراهم شده، تصریح کرد: کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک ضعف است، اما در همین فرصتهای سخت و مشقت‌بار است که میتوان به جایگاه رفیعتری دست‌یافت.

گفتنی است، در پایان این نشست از محققان و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و تجلیل شد.

Share