بسته خبری دیارمیرزا؛

از نامزدی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی تا واگذاری رادیولوژی پورسینا

در بسته خبری پیش رو، مروری داریم به برخی خبرهای مهمی که طی هفته اخیر در گیلان رخ داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه رشتی‌دوزی یکی از رودوزی‌های سنتی ایران و از صنایع‌دستی گیلان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده از تلاش‌ها برای ثبت جهانی شهر رشت در حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: در ۹ ماهه گذشته ۱۴ هزار و ۹۶۸ نوزاد در گیلان متولد شدند که سیاهکل بیشترین آمار تولد و املش هم کمترین آمار را داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد که مرکز رادیولوژی بیمارستان پورسینا رشت به منظور ارتقاء کیفی و کمی خدمات تصویربرداری به شرکت دولتی تبسم واگذار شده و خدمات در این بخش همانند گذشته با تعرفه دولتی انجام می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اتصال ۵۳ درصد از مشترکین رشت به فاضلاب شهری گفت: با تامین اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان در مدت زمان ۴ الی ۵ سال آینده کل شهر رشت به فاضلاب شهری متصل شود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: با برداشتن یکی از پل های موقت کمربندی بندرانزلی که بر روی رودخانه منتهی به شنبه بازار روگا که مانع جریان آب تالاب به سمت دریا میشد، جریان آب تالاب در آن محدوده تسهیل شد.

انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی درنامه ای به استاندار گیلان با گلایه از وضعیت موجود اعلام داشته اند که نهادهایی مانند بانک ها، سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دارایی، آب و برق و گاز و… بابت مطالباتشان بدون درک درست از وضعیت نابسامان تولیدکنندگان، فشارهای اداری خود را چندین برابر کرده اند و هیچ حمایتی در این شرایط از تولید کننده و حفظ اشتغال موجود ندارند.

گوینده: مهتاب باقرزاده و تدوین: صابر عاشری

دانلود

Share