در یک نشست هم اندیشی تاکید شد؛

آیت‌الله فلاحتی: از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم|بی نظارتی سبب نوسان قیمتها در گیلان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: مسئولان استانی باید همواره پاسخ‌گوی دغدغه‌ها و مطالبه‌گری خبرنگاران باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان که در این دفتر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران؛ از حمایت از فعالان این عرصه خبر داد و اظهار داشت: مسئولان باید پاسخ‌گوی دغدغه‌ها و مطالبه‌گری خبرنگاران گیلانی باشند.

وی بر ضرورت پیگیری مشکل پسماند سراوان تاکید کرد و گفت: این مسئله باید به یک گفتمان تبدیل شود و اصحاب رسانه و جامعه دانشگاهی پیگیر این خواسته مردمی باشند تا مسئولان بدانند که همچنین مشکلی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با ابراز تاسف از اینکه تاکنون آنچنان که باید و شاید اقدامی در جهت رفع مشکل پسماند سراوان انجام نشده است، تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم ویژه تبدیل پسماند به کود آلی، شیرابه‌ها به آب خالص و راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز انجام شود.

وی با بیان اینکه بودجه ساماندهی این معضل تخصیص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: روزانه یک میلیون و ۲۰۰ تن پسماند به این محل ریخته شده که باید ساماندهی شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه فاضلاب‌های شهرک صنعتی و بیمارستان‌ها به سمت تصفیه‌خانه‌ها هدایت شود، بیان کرد: تا زمان رفع این مشکل، مدام این مطالبه را تکرار کرده و مسئولان نیز وعده داده‌اند که تا پایان سال ۱۴۰۲ این موضوع برطرف شود.

وی از عملکرد دولت سابق انتقاد کرد و بیان داشت: در این دولت در حوزه‌های مختلف تحولاتی صورت گرفته و امورات در حال پیگیری است، در استان نیز مسائل مختلف از جمله تقویت عفاف و حجاب، رفع ترافیک، پروژه‌های شهری، حل مشکلات بازار رشت در حال پیگیری است.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت رونق تولید و رفع مشکلات نهاده‌های دامی به‌منظور حل مشکلات این حوزه خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات کنونی ارز و افزایش نرخ درار و طلا ریشه در خارج از کشور دارد.

طرح جمع آوری پیاده راه رای نیاورد | بی نظارتی سبب نوسان قیمت در گیلان است

آیت الله فلاحتی در مورد وضعیت ترافیک شهر رشت نیز گفت: ترافیک شهر رشت بسیار زیاد است و رشت مانند شهر های دیگر راه در رو ندارد. بازار رشت و پیاده راه فرهنگی باعث ایجاد ترافیک مصاعف شدند و در شورای تامین خواسته شده بود که پیاده راه فرهنگی جمع آوری شود که رای نیاورد و نیز مباحث تراموا و افزایش حمل و نقل عمومی نیز به نظر مسئولان ذی ربط هنوز در فرهنگ مردم جا نیافته است و همین خود سبب افزابش ترافیک می شود.

وی در مورد گرانی های افسار گسیخته نیز اظهار کرد: گازوئیل در ترکیه ۵۰ هزار تومان و در ایران ۸۰۰ تومان است. هیج ربطی به درآمدشان ندارد بلکه فرهنگ سازی شده است .در همه دنیا گرانی ها بسیار زیاد است اما بی نظارتی و نظارت سست سبب تغییر قیمت در گیلان می شود.

وی خبرنگاران را نور چشم نظام و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و از خود دانست و عنوان کرد: مدیران نباید از خبرنگاران فراری باشند، باید تکریم از این عزیزان در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اگرچه مشکلات معیشتی وجود دارد، اما رفع مشکلات حوزه فرهنگ باعث بهبود وضعیت کنونی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حل معضلات دیگر خواهد شد، ابراز داشت: معضل سگ‌گردانی از دیگر مشکلات این استان بوده که آن را از مسئولان مطالبه‌گری می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در کنار طرح مشکلات، خدمات نظام را نیز منعکس کنند‌ گفت: خبرنگاران می‌توانتد امیدآفرینی‌ کرده و مردم را به آینده و زندگی تشویق کنند.

آیت‌الله فلاحتی در پایان خواستار مدیریت مصرف سوخت و الگوی مصرف شد و تاکید کرد: همه با هم، جوانان را به ازدواج و زندگی آسان و مسئولان را به وقت‌شناسی دعوت کنیم، چرا که مدیران سروقت در جلسات حضور نمی‌یابند.

Share