سرپرست شهرداری تاکید کرد؛

آماده باش پیمانکاران خدماتی مناطق؛ جهت جلوگیری از سقوط درختان فرسوده در اثر بارش برف

یزدانی گفت: شهرداری با تمام قوا در بخشهای عمرانی و خدماتی آماده انجام امور مربوط به بازگشایی معابر و پایش محیطی شهر از آسیبهای احتمالی ناشی از برف در روزهای آتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مجموعه مدیریت شهری و اداره برق شهرستان رشت که با حضور مسعود عباس‌نژاد رییس کمیسیون حمل و ترافیک، هادی رمضانی رییس کمیسیون توسعه پایدار، کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت و محیّط زیست شورای اسلامی شهر رشت، برخی مدیران شهرداری و رئیس برق منطقه‌ای شهرستان رشت تشکیل شد، هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از قطعی برق در بارش احتمالی برف در روزهای آتی انجام گرفت.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اعلام کرد: هدف همه ما خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان در زمستان پیش رو است و بنده از همینجا مراتب قدردانی خود را از تلاشهای تمامی مدیران و مجریان سازمان‌های خدمت رسان شهر رشت اعلام میدارم.

وی افزود: شهرداری با تمام قوا در بخشهای عمرانی و خدماتی آماده انجام امور مربوط به بازگشایی معابر و پایش محیطی شهر از آسیبهای احتمالی ناشی از برف در روزهای آتی میباشد.

یزدانی خاطر نشان کرد: در ۱۵ سال اخیر ناوگان خودرویی شهرداری نوسازی نشده اما با این وجود، آماده‌سازی مطلوب برای مقابله با بحرانهای احتمالی ناشی از برف در شهرداری ایجاد شده است.ّّّ

سرپرست شهرداری رشت بیان داشت: مناطق شهرداری، هر یک پیمانکاران مشخصی برای خدمات‌رسانی دارند و مراکز حساس شهری از جمله پست‌های برق، مراکز درمانی، بیمارستانی، نانوایی‌ها و غیره را تحت پوشش شبانه روزی دارند.

یزدانی گفت: خواهش ما از اداره برق این است که تجهیزات برف روبی و بازگشایی معابر خود را در حالت آماده باش نگهدارند تا به یاری هم بتوانیم در اسرع زمان قطعی‌های احتمالی برق را مرتفع نماییم.

سرپرست شهرداری رشت در بخشی از سخنان خود اشاره داشت: برای کلان‌شهری مانند رشت شبکه‌های توزیع برق زیرزمینی بسیار زیباتر و کارآمدتر خواهد بود و با توجه به اینکه ساختار اصلی شهر رشت مدلی از «باغ شهر» بوده و برق‌رسانی شهر از دیرباز به شکل شبکه‌های زیر زمینی اجرا شده، خواهش ما از مسئولان مربوطه این است که با وجود پرهزینه‌تر بودن این نوع شبکه، ترجیح در برق‌رسانی بر این مبنا قرار گیرد تا هم از زیبایی بیشتری در سطح شهر برخوردار باشیم و هم در طول سالیان بعد، مدیریت شهری نگران قطعی برق ناشی از سقوط درختان و مسائلی از این دست نباشد.

خشنود، رئیس اداره توزیع برق شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به این نکته که در سال ۹۱ مصوبه‌ای در استانداری گیلان تصویب شد مبنی بر اینکه به مدت یکسال برای خیابانهای با عرض بیش از ۲۰ متر، ایجاد شبکه‌های برق بشکل زیر زمینی انجام شود، اظهار کرد: هنوز هم برخی شهروندان با استناد به این ماده خواهان توزیع برق زیر زمینی برای محله خود هستند اما هزینه در این مدل برق‌رسانی زیاد است و در این خصوص برای تامین اعتبار مورد نیاز دچار چالش هستیم و باید برای این تامین اعتبار چاره‌ای بیندیشیم.

خشنود در موضوع آماده‌سازی تامین برق شهر برای روزهای برفی گفت: هماهنگی سازمانی شهرداری با اداره برق، در روزهای برفی برای بازگشایی معابر و همچنین، پایش درختان و پیشگیری از سقوط آن‌ها، سبب برق‌رسانی بدون مشکل به شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: از شهرداری میخواهیم در خصوص صدور مجوز برای تعویض پایه‌ها و تیرهای برق فرسوده در سطح شهر، همکاری لازم را در کمترین زمان مبذول دارد؛ زیرا تعویض پایه‌های برق هم از لحاظ ایمنی، هم زیباسازی شهری مورد اهمیت بوده و هم ایجاد ظرفیتهای جدید برای برق‌رسانی در محلات را میسر میسازد.

عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به این نکته که شبکه‌های توزیع برق، در اولویت ملزومات زندگی شهری است گفت: لازم است که شهرداری با دیگر دستگاههای خدماتی شهری همچون ادارات برق، آب و گاز یکپارچه و هماهنگ عمل کند.

وی گفت: جهت جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و رضایت شهروندان میتوان با هماهنگی میان ادارات، یکبار حفاری انجام شود و پس از کلیه عملیات مربوط به آب، برق، گاز و مخابرات ترمیم آسفالت صورت پذیرد در این صورت همه دستگاه‌ها و ادارات ضمن انجام وظایف درهزینه‌ها صرفه جویی خواهند کرد.

هادی رمضانی، رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورا نیز در این جلسه ضمن تایید تصمیمات صورت گرفته گفت: در موضوع برق‌رسانی زیر زمینی معاونت عمرانی شهرداری با سازمان برق منطقه‌ای تعاملات خود را انجام دهند و چنانچه در این راستا نیاز به صدور مصوباتی بود، به شورای شهر اعلام نمایند تا کارهای لازم انجام شود.

کریمی کرنق، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با موضوع مدیریت بحران برف در شورا تشکیل و مقرر شد سازمان سیمامنظر و معاونت خدمات شهری پایش‌های لازم جهت شناسایی درختهای فرسوده در سطح شهر را انجام دهد و هرس درختان پرشاخ و برگ در مجاورت سیمهای برق نیز صورت گیرد تا بروز صدمات به اتصالات برق به حداقل برسد.

وی در این جلسه در خصوص جابجایی یک جایگاه برق فشار قوی در بازارچه چمران رشت، جهت ساخت راست گرد، با مسئولان برق منطقه‌ای گفتگو کرد.

Share