فرماندار بندر آستارا خبر داد:

آستارا سفیدپوش شد | آمادگی برای بارش برف و تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی

فرماندار بندر آستارا از پیمانکاران بخش خصوصی خواست ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، کمک دار و رانندگان خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داده و از هرگونه بهانه جویی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار بندر آستارا از پیمانکاران بخش خصوصی خواست ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، کمک دار و رانندگان خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داده و از هرگونه بهانه جویی پرهیز کنند.

عنایت رضایی‌پور در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد بر آمادگی کامل دستگاه های امدادی در مواجه با بحران احتمالی تاکید کرد و افزود: دستگاه های امدادی همچون هلال احمر، راهداری، شرکت نفت، گاز، آب و فاضلاب، برق و دیگر دستگاه ها پایگاه های خود را تجهیز و آمادگی لازم برای اسکان اضطراری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در آستارا از پیمانکاران بخش خصوصی خواست ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، کمک دار و رانندگان خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داده و از هرگونه بهانه جویی پرهیز کنند.

وی بر تامین سوخت روستاییان در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی تاکید کرد و گفت: سوخت نانوایی های دوگانه‌سوز تامین تا مشکلی در خصوص تهیه نان برای مردم پیش نیاید.

رضایی پور خاطر نشان کرد: اداره راهداری، شهرداری‌ها و بخشداری ها برای بحران احتمالی برف تجهیزات برفروبی و نمک پاشی را آماده و به مقدار کافی نمک، شن و ماسه دپو کنند.

وی تصریح کرد: در مناطق شهری شهرداران آستارا و لوندویل معابر شهری به ویژه معابر اصلی را پاکسازی و برفروبی کرده تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

فرماندار بندر آستارا از ادارات برق، مخابرات، گاز، آب و فاضلاب خواست تمهیدات لازم را بیاندیشند تا قطعی پیش نیاید.

وی با تاکید بر آمادگی دهیاران برای مدیریت بارش برف به ویژه در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی تاکید کرد و گفت: مدیران از مأموریت های غیر حضوری و مرخصی ها تا پایان وضعیت پرهیز کنند.

رضایی پور همچنین با اشاره به تعطیلی برخی مدارس آستارا به دلیل بارش برف گفت: با اعلام آموزش و پرورش شهرستان، کلیه مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان به دلیل بارش برف تعطیل می باشد.

فرماندار آستارا با تاکید بر پرهیز از مسافرت های غیرضروری به استان گیلان از محور اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ارتفاعات شهرستان شاهد بارش برف سنگین است و با تلاش شبانه روزی راهداران تردد با زنجیر چرخ در محور گردنه حیران آستارا در جریان است.

Share