مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در گیلان | نفوذ سامانه هوای سرد و ناپایدار به آسمان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه هوای سرد و ناپایدار به آسمان گیلان، گفت: با فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفتگو با مهر با اشاره به نفوذ سامانه هوای سرد و ناپایدار به آسمان گیلان، اظهار کرد: با فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش باران در نقاط مختلف استان از امروز آغاز شده است، افزود: این بارش‌ها تا شنبه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه سرد و بارشی در استان گیلان، علاوه بر کاهش دما و لغزندگی جاده‌ها، موجب مه آلودگی هوا نیز می‌شود و مردم به ویژه رانندگان باید با احتیاط بیشتری حرکت کنند.

دادرس افزود: دمای فعلی رشت مرکز گیلان ۱۳ درجه سانتی گراد بوده که حداکثر به ۱۵ درجه می‌رسد و رطوبت هوای این شهر نیز ۹۳ درصد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ارتفاع موج در دریای خزر را ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های دریانوردی و صید امروز و فردا با احتیاط مناسب است.

دادرس بیان کرد: کمترین دمای استان در شبانه روز گذشته برای ماسوله با ۵ درجه سانتی گراد ثبت شده و حداکثر دما نیز برای رودبار با ۲۲ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

Share