نماینده ولی فقیه در گیلان:

میرزا در سایه نفوذی‌ها تنها شد | اهالی نفوذ هم عامل ریزش هستند هم مانع رویش

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جنگ جهانی سوم را نیز در معادلات جهانی حذف کرد گفت: بنا بر اعترافات غربی‌ها، امروز ایران و جمهوری اسلامی دو قدرت در معادلات جهانی یعنی روسیه و چین را هدایت می‌کند تا قدرت غرب را به افول برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی شهید میرزاکوچک در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه منافق نفوذی است گفت: با توجه به تاریخ نهضت‌های اسلامی به ویژه بعد از پیامبر (ص)در تاریخ اسلام، نفوذی کسی است که از درون دارای دو بعد نگاه است و همین افراد یکی از عواملی هستند که نهضت‌ها، بعثت‌ها و حرکت‌های اسلامی را به چالش کشانده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نفوذی‌ها در نهضت‌ها به‌ویژه نهضت‌های دینی که بعد اصلی آن مبارزه با سلطه جهانی است، شکل می‌گیرند، تصریح کرد: اهالی نفوذ هم عامل ریزش هستند هم مانع رویش و نمی‌گذارند جامعه در مسیر تعالی قرار گیرد و با سیاهنمایی، نقاط کور را بزک می‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از کسانی که در بدنه نهضت قرار دارند خود بخود در مسیر خاستگاه دشمن حرکت می‌کنند اظهارکرد: انسانی در مسیر تعالی یک نهضت دینی قرار می‌گیرد باید دارای چند نگاه باشد که نگاه اول نگاه بصیرانه است و دوم اینکه باید پیرو ولایت فقیه باشد و چشم و گوشش به رهبرش باشد.

فلاحتی ادامه داد: جامعه ایران اسلامی برخوردار از این مسیر و نگاه است چون در مکتب اسلام و اهل بیت(ع) پرورش یافتند.

وی نفوذی‌ها را یکی از عللی که باعث شکست میرزا در روزهای پایانی نهضت هفت ساله‌اش شد، دانست و افزود: میرزا هیئت اتحاد اسلام را در گیلان تشکیل داد و توانست با تلاوت قرآن، مردم را از همه اقشار جذب کند اما در پایان، نفوذی‌ها موجب شدند تا مردم از گرایش به او سر باز زنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه میرزا در سایه همین نفوذی‌ها تنها شد، تصریح کرد: رهبران نهضت‌ها باید بصیر باشند و تحمل و ظرفیت بالا داشته باشد. امام راحل انسانی جامع بود که مورد تایید و توجهات امام زمان(عج) و خدای تعالی قرار گرفت و از روز نخست انقلاب، تمام این نحله‌ها را شناخت و با ظرافت و نگاه نقادانه، احزاب و نحله‌هایی که می‌توانستند در درون نظام نفوذ کنند را آهسته آهسته از میدان خارج کرد.

وی اضافه کرد: در روزهای نخست انقلاب احزاب و گروهک‌های فراوانی بودند که جمهوری می خواستند بدون کلمه اسلام اما امام آهسته تمام این احزاب را کنترل و آنان را از میدان معادلات نظام خارج کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام راحل پیامبرگونه انقلاب اسلامی را هدایت کرد افزود: در دنیای امروز که قدرت‌های سطله جو همه ابزارهای رسانه‌ای را در اختبار دارند امام توانست نظام را نگاه دارد و امروز در معادلات جهانی انقلاب اسلامی قابل برخورد نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جنگ جهانی سوم را نیز در معادلات جهانی حذف کرد افزود: بنا بر اعترافات غربی‌ها، امروز ایران و جمهوری اسلامی دو قدرت در معادلات جهانی یعنی روسیه و چین را هدایت می‌کند تا قدرت غرب را به افول برساند و این مدیون نگاه و تفکر امام خمینی (ره)بود که به امام خامنه ای رسید و ایشان این انقلاب را پیش می‌برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در دوره‌های مختلف با نفوذیها در بدنه نظام مواجه بود اما با برخورداری از رهبری بصیر و آگاه و هوشمندی ملت پیروز است تصریح کرد: در سایه بصیرت امامین انقلاب و هوشمندی مردم منافقین نتوانستند این درخت تنومند را بشکنند.

وی فتنه ۸۸ را نماد حضور نفوذی‌ها بود دانست و با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فتنه ۸۸ باید واکاوی شود که چرا در بدنه انقلابی که دشمن را می‌شکند کسانی وارد شدند که خروج از حاکمیت را مطرح کردند اذعان کرد: فتنه های گوناگون بعد از انقلاب ناشی از اهالی فتنه و منافقان بود و امروز هم طعم تلخ این چهره‌ها را درون نظام می‌بینیم.

فلاحتی در ادامه با بیان اینکه میرزا اهل بصیرت و دیانت بود گفت: رمز ماندگاری میرزا این است که با آیات الهی مانوس بود و هر کسی که در مسیر قرآن باشد ماندگار است و امروز نیاز جامعه ماست تا میرزا را بشناسد.

وی با تاکید بر الگوسازی چنین شخصیت‌هایی برای نسل جوان تصریح کرد: امروز جوانان ما به چنین الگوهایی نیاز دارند و علت اصلی احیای این مجاهدان این است که پیام این انسانها را به نسل معاصر برسانیم.

Share