مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاماز آکتروس ۱۹۵۵ چیست؟

مشخصات کامیون روسی در راه بازار ایران + عکس

کشنده شرکت کاماز، آکتروس ۱۹۵۵ است و پیشرانه آن مشترکاً توسط آلمان و خود روسیه تولید شده. علاوه بر این نیروی محرکه آن از طریق گیربکس ۱۲ سرعته زد اف ترکسون به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گچت نیوز، یکی از شرکت‌های روسیه قصد دارد کامیون کشنده جذاب خود را به زودی وارد کشورمان کند. مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاماز آکتروس ۱۹۵۵ چیست؟

صنعت خودروسازی ایران طی یک دهه اخیر با بحران‌ها و چالش‌های بسیاری همراه بوده و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. در همسایگی ایران، صنعت خودروی روسیه نیز طی یک سال اخیر با بحران شدیدی مواجه شده چرا که با آغاز جنگ علیه اوکراین، تحریم‌های بسیاری برای روسیه اعمال شد و خودروسازان جهان از این کشور پهناور به مقصد کشورهای خود حرکت کردند.
مشخصات کلی کاماز آکتروس ۱۹۵۵

با این اوصاف در حال حاضر صنعت خودروی روسیه اوضاع خوبی ندارد و خود محتاج شرکت‌های چینی و بعضاً ایرانی شده است. در چنین شرایطی مطلع شده‌ایم که یکی از نمایندگان انحصاری تولید، فروش و خدمات پس از فروش کاماز روسیه قصد دارد تازه‌ترین محصول خود را که یک کشنده است، وارد ایران کند.
این اتفاق در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افتاده و کشنده مذکور در این رویداد به نمایش عمومی در آمده است. نام کشنده شرکت کاماز، آکتروس ۱۹۵۵ است و پیشرانه آن مشترکاً توسط آلمان و خود روسیه تولید شده. علاوه بر این نیروی محرکه آن از طریق گیربکس ۱۲ سرعته زد اف ترکسون به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آکتروس ۱۹۵۵ با موتور لیبهر قادر است حداکثر ۲۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه این کشنده مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵ پلاس است و همان‌طور که گفتیم گیربکس ۱۲ سرعته این محصول دارای اینتاردر ۵ زمانه خواهد بود. آلمانی‌ها علاوه بر ساخت پیشرانه و گیربکس این کشنده، وظیفه تأمین ترمزهای آن را بر عهده داشته‌اند.

آکتروس ۱۹۵۵ در محور عقب خود از سیستم Daimier HL۶ بهره می‌گیرد و باک سوخت این خودروی دیزلی گنجایش ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر دارد. علاوه بر این مخزن ادبلو آکتروس ظرفیت ۱۰۰ لیتری خواهد داشت. شرکت XF جعبه فرمان این کشنده را برقی ساخته و شعاع آن به ۸ متر می‌رسد.

از جمله امکانات رفاهی آکتروس ۱۹۵۵ می‌توان به رادار خط خوان، رادار تصادف، مانیتور ۸ اینچی لمسی مجهز به مولتی مدیا، کی لس استارتر، صندلی‌های بادی مجهز به گرم کن، دو تخت خواب، بخاری درجا، پیش گرم کن موتور و سنسور هشداردهنده ضخامت لنت اشاره کرد. علاوه بر موارد مذکور آکتروس دارای مجوز حمل مواد خطرناک نیز است.

Share