رئیس‌ سازمان قضایی نیروهای مسلح:

مردم درخصوص تخریب اموال خود توسط ماموران به دادسراهای نظامی مراجعه کنند

رئیس‌ سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در خصوص اتفاقاتی که در زاهدان رخ داد سازمان قضایی از ابتدا ورود پیدا کرد و در حال رسیدگی هستیم و پرونده تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در گفتگوی ویژه خبری گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان مرجع اختصاصی به وظیفه قانونی خود عمل کرده و می‌کند و نیروهای مسلح ما مثال زدنی هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه نیروهای مسلح در مقابل همه فشارها صبوری کردند و ایستادند، افزود: نیروهای مسلح در کنار مردم بوده و هستند و از جان، مال و امنیت مردم و انقلاب دفاع می کنند. هر کجا در جریان اغتشاشات از طرف نیروهای مسلح خساراتی به اموال مردم وارد شده است، وظیفه قانونی ما ایجاب می کرده ورود پیدا کنیم و ورود هم کرده ایم. از همان ابتدا تحقیقات خود را در خصوص موارد مختلف انجام داده ایم و پرونده هایی تشکیل شده و در حال رسیدگی هستیم و تحقیقات را انجام داده ایم.

پورخاقان افزود: در خصوص اتفاقاتی که در زاهدان رخ داد سازمان قضایی از ابتدا ورود پیدا کرد و در حال رسیدگی هستیم و پرونده تشکیل شده است. همچنین در برخی موارد دیگر که خسارت هایی وارد شده و افرادی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند پرونده تشکیل شده و رسیدگی می شود.

رئیس‌ سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افرادی که توسط مامورین اموالشان مورد تخریب قرار گرفته به دادسراهای نظامی در مراکز استان سراسر کشور مراجعه کنند و شکایت خود را با دلیل و مدرک ارائه دهند. ما در کمال بی طرفی تحقیق کرده و رسیدگی می کنیم و حکم صادر می کنیم.

پورخاقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای نیروهای امنیتی که از حوادث اخیر آسیب دیدند، چه برنامه ای دارید؟ گفت: با توجه به اینکه این افراد توسط اغتشاشگران یا افراد ضدانقلاب یا افراد دیگری مورد آسیب قرار گرفتند لذا به پرونده افرادی که به این عزیزان حمله کردند و انها را مورد ضرب و شتم قرار دادند یا اموال نظامی را تخریب کردند و یا به آتش کشیدند در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود و سازمان قضایی فقط به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند. یعنی آسیب دیدگان نظامی ناشی از جرایمی که افراد دیگر مرتکب آن می شوند سازمان قضایی رسیدگی نمی کند و در حیطه ما نیست و حسب مورد در دادگاه های انقلاب رسیدگی می شود.

وی در پایان گفت: برای اینکه دسترسی مردم به سازمان قضایی نیروهای مسلح راحت باشد، در چند استان بصورت پایلوت و ازمایشی اتصال به دفاتر خدمات قضایی را ایجاد کردیم از جمله قم، اصفهان، شیراز، همدان و بیرجند و کسانی که در این راستا اسیب دیدند میتوانند با مراجعه به این دفاتر شکایت خود را همانجا طرح کنند. در سایر استان ها نیز مردم می توانند مستقیما به سازمان قضایی و دادسرای نظامی مراجعه کنند.

Share