با حضور شهردار رشت صورت گرفت:

فاز دوم پارک سالار مشکات رشت افتتاح شد | تالاب عینک و رودخانه ها دغدغه شهرداری هستند

مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات امروز چهارشنبه با حضور شهردار رشت و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات امروز چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ با حضور هادی رمضانی، سید حسین رضویان، مجید عزیزی، نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر سید امیرحسین علوی شهردار رشت، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم گسترش فضاهای طبیعی و پارک در نقاط مختلف شهر را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: نگهداری از پارک‌ها و صیانت از داشته‌های فضای طبیعی و سبز بدون کمک و همراهی مردم و شهروندان ممکن نخواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه مجموعه شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود برای نگهداری و افزایش امکانات پارک‌ها اقدام می‌کند یادآور شد: شهرداری از محل منابع مردمی اقدام به افزایش امکانات پارک‌ها میکند بنابراین منفعت صیانت از داشته‌های آن در نهایت به خود شهروندان برمی‌گردد.

مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از شهردار رشت برای تکمیل فاز دوم پارک سالار مشکات تصریح کرد: افزایش فضای سبز و پارک‌ها در سطح شهر به کاهش آسیبهای اجتماعی و از سوی دیگر به افزایش نشاط اجتماعی کمک شایان توجهی می‌کند.

رئیس شورای شهرستان رشت تلاش برای افزایش رضایتمندی شهروندان را از سوی مجموعه مدیریت شهری خواستار شد و اضافه کرد: اگر بر تعداد فضاهای فرهنگی و اجتماعی افزوده شود زمینه بروز نارضایتی‌ها هم کاهش می‌یابد و اگر ما در مجموعه شهرداری چنین مهمی را عملیاتی کنیم در واقع به نقش اصلی وذاتی خود عمل کرده‌ایم.

سید امیرحسین علوی شهردار رشت هم در این مراسم ابراز داشت: فاز دوم پارک گیلانه، باغ ژاپنی، پارک محله‌ای نخودچر و فاز دوم باغ سالار مشکات چهار پروژه مهم شهرداری رشت در حوزه فضای سبز است که امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

شهردار رشت ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران پروژه فاز دوم پارک سالار مشکات اذعان کرد: سختی‌های کار این روزها در مجموعه شهرداری بسیار زیاد است و ما برای اجرای پروژه‌ها و به بهره‌برداری رساندن آن‌ها زمان و فرآیندهای بسیار طولانی را طی می‌کنیم.

علوی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و موانع موجود، همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید تلاش، خلاقیت و نوآوری را در اولویت قرار دهیم و برای آینده شهر رشت اقدامی ماندگار از خود بر جای بگذاریم.

شهردار رشت با بیان اینکه مفهوم ومولفه مدیریت جهادی در حوزه اقدام و عمل و رفتار، ویژگی‌ها و شئونات خاص خود را دارد، اظهار داشت: کار کردن در این شرایط سخت است و کسی که وارد این وادی می‌شود باید خود را برای سختی‌های ناشی از آن در حوزه مسئولیت‌های کاری آماده نماید.

وی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری، شهرداری و کارکنانش باید یک عزم ویژه جهادی را برای کار و خدمت در خود ایجاد نمایند زیرا با این روحیه میتوانیم برای خدمت صادقانه به شهروندان از سد مشکلات و موانع پیش‌رو عبور کنیم.

شهردار رشت حفظ ظرفیتهای این شهر نظیر پارک سالار مشکات را خواستار شد گفت: از بودجه عمرانی ۱۴۰۱ شهرداری رشت پروژه‌ای باقی نمانده که قرارداد آن منعقد و مناقصه آن برگزار نشده باشد و تقریبا در حال جمع‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری در حوزه مالی هستیم.

علوی گام بعدی شهرداری را در حوزه پروژه‌های عمرانی، تامین مالی آن‌ها و پیشبرد سریع طرح‌ها ذکر کرد و افزود: تالاب عینک و دو رودخانه گوهررود و زرجوب دو دغدغه اصلی ما در شهرداری است.

وی از برگزاری مناقصه تالاب عینک و شروع فرآیند اجرای لایروبی آن خبر داد و عنوان کرد: شهرداری رشت برای اجرای هر پروژه‌ای در این شهر به موانعی برخورد می‌کند در حالیکه عملیاتی شدن هر کار و طرحی در سطح شهر از عمرانی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی بدون حضور و مشارکت شهرداری محقق نمی‌شود.

شهردار رشت در پایان اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش ما این است که در مجموعه شهرداری شاهد تبعیض، بی‌عدالتی و فساد اداری نباشیم و برای خدمت به مردم گام‌هایی استوارتر برداریم.

Share