شهد شیرین عسل به زندگی ام طعم دلپذیری داد

شیرینی عسل به زندگی ام طعم شیرینی داد، دنیای عسل بسیار وسیع هست لذا در این مطلب چند نمونه پر سود عسل را بیان می کنم.

ماده فوق العاده عسل از دیرباز تا اکنون به دلیل خواص فراوان مورد توجه افراد قرار داشته است، از آنجا که محل زندگی من در کنار دشتهای پر گل بود ایده کسب و کار عسل به ذهنم خطور کرد و با این ایده معرکه در عرض یکسال ثروت وارد زندگی ام شد و شیرینی عسل به زندگی ام طعم شیرینی داد، دنیای عسل بسیار وسیع هست لذا در این مطلب چند نمونه پر سود عسل را بیان می کنم.

عسل اشترانکوه

عسل اشترانکوه  در استان لرستان تولید می شود که به علت داشتن تنوع گیاهی متنوع و همچنین بکر بودن اکثر نقاط آن میتواند بسیار با کیفیت باشد. لرستان به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل است و دارای آب وهوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملاً محسوس است. زمستان هنگامی که در شمال لرستان برف و کولاک ادامه دارد قسمت‌های جنوبی آن دارای هوایی مطبوع و بارانی است. اختلاف ثبت شده در شهرهای استان لرستان بین حداکثر و حداقل مطلق دما بیش از ۸۰ درجه سانتیگراد است. لذا شرایط عالی آب و هوایی موجب می شود که این منطقه یک گزینه عالی برای تولید عسل محسوب بشود.

عسل اقاقیا

عسل اقاقیا یکی از با ارزش ترین انواع محصولات زنبورعسل است. معمولا زنبورها از اقاقیای سفید و زرد تغذیه می کنند که رنگ عسل را تعیین می کند. عسل تولید شده از اقاقیای زرد دارای رنگ زرد و عسل اقاقیای سفید تقریبا بی رنگ است. عسل اقاقیا در طول گل دهی این درخت جمع آوری می شود. زنبور عسل فقط در طی ۷-۱۰ روز در یک دوره گل دهی، امکان تولید عسل اقاقیا را دارد. این یکی از دلایلی مهمی می باشد که عسل اقاقیا را ارزشمند می دانند.

عسل صادراتی

عسل صادراتی یکی از حوزه‌های پرطرفدار برای بازرگانان است. صادرات عسل همانند همه کالاها و محصولات، شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد و بازرگانان جهت صادرات عسل به دیگر کشورها، باید به نکات آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در قرن شانزدهم میلادی از عسل به عنوان ماده شیرین کننده استفاده می‌شد، تولید عسل در یونان و سیسیل رونق بسیاری داشت. در واقع عسل ماده غذایی فوق‌العاده با ترکیبی از قند، آنزیم‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آمینو ‌اسیدها است و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. ایران از بزرگ‌ترین صادرکنندگان عسل به سایر نقاط دنیا است و عسل ایران طرفداران زیادی در همه نقاط جهان دارد. به دلیل وجود پوشش گیاهی گوناگون در ایران، پرورش زنبور عسل رونق بسیاری دارد و باعث شده بهترین عسل طبیعی تولید و روانه بازار شود.

Share