شگفتی بزرگ مراکش در جام جهانی

شاهکار مراکش با شکست پرتغال | اشک‌های تلخ رونالدو در آخرین جام جهانی‌اش

تیم ملی فوتبال مراکش که با پیروزی برابر اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر راه پیدا کرده بود در ادامه شگفتی سازی خود موفق شد پرتغال را شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز شنبه بین تیم‌های مراکش و پرتغال در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شد که طی آن تیم ملی قرمزپوشان آفریقایی شگفتی را کامل کردند و با پیروزی یک بر صفر برابر حریف به نیمه نهایی صعود کردند.

تیم ملی فوتبال پرتغال در شرایطی گام در این دیدار گذاشت که مثل بازی قبل رونالدو را روی نیمکت می‌دید به این امید که بتواند با نمایشی مثل دیدار با سوئیس حریف خود را مغلوب کند اما مراکشی‌ها کاری کردند که همه گمانه زنی حریف اروپایی بر باد رفت.

مراکش که با عبور از اسپانیا شگفتی ساز بزرگ این دوره از مسابقات نام گرفته بود با انگیزه بالایی وارد زمین شد و هر چند دقایق زیادی تحت فشار حریف خود بود اما در همان نیمه اول بارش را برای پیروزی بست.

در دقیقه ۴۲ این دیدار یحیی عطیات الله بازیکنی که اولین بازی خود را در جام تجربه کرد با ارسال بلند به نزدیکی‌های نقطه پنالتی یوسف النصیری را پیدا کرد و او از خروج اشتباه کاستا بیشترین استفاده را برد و با ضربه سر دروازه را باز کرد.

در نیمه دوم این پرتغالی‌ها بودند که نمایش بهتری داشتند و با به میدان فرستادن رونالدو سعی کردند فشار روی دروازه حریف را بیشتر کنند. با این حال هر چه به دقایق پایانی نزدیکتر می‌شدیم سفیدپوشان اروپایی بر فشار حملات خود اضافه کردند اما دفاع کم نقص و منظم مراکش اجازه نداد دروازه شأن باز شود.

با اتمام زمان عادی بازی، داور ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در همان دقیقه اول رونالدو با شوتی محکم دروازه حریف را نشانه رفت اما گلر مراکش اجازه باز شدن دروازه را نداد. در دقیقه سوم وقت‌های اضافه ولید بازیکن مراکش با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد تا فشار پرتغال بیشتر شود.

Share