جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

صعود سامورایی‌ها به اما و اگر کشیده شد | پیروزی شیرین مراکش مقابل بلژیک

از سری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ژاپن و کاستاریکا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید همچنین مراکشی‌ها با پیروزی ۲ بر صفر مقابل بلژیک در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، در دیداری از دور دوم گروه E جام جهانی قطر، تیم‌های ژاپن و کاستاریکا از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید. گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

ژاپن صفر – کاستاریکا یک
داور: مایکل الیور (انگلیس)
ورزشگاه: احمد بن علی
گل: –
کارت زرد:

آنتونی کونترراس (۴۱)، سلسو بورگس (۶۱) و فرانسیسکو کالو (۷۰) از کاستاریکا

میکی یامان (۴۴)، واتارو اندو (۳+۹۰)، کو اتاکورا (۸۴) از ژاپن
کارت قرمز: –

ترکیب ژاپن: شوئیجی گوندا، میکی یامان (۶۲ – کائورو میتوما)، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو (۴۶- هیروکی ایتو)، واتارو اندو، ریتسو دوان (۶۶ – یونیا ایتو)، هیدماسا موریتا، داییچی کامادا، آیاسه اوئدا (۴۶ – تاکوما آسانو)، مایا یوشیدا، یوکو سوما (۸۲ – تاکومی مینامینو).

ترکیب کاستاریکا: کیلو ناواس، برایان اویه‌دو، فرانسیسکو کالوو، اسکار دوآرته، کندال واستون، کِیشر فولر، سلسو بورگس (۸۹ – یوستین سالاس)، یلتسین تِخدا، جرسون تورس (۶۴ – برندن آگیلرا)، ژول کمپل (۵+۹۰ – دنیل چاکون)، آنتونی کونترراس (۶۴ – جویسون بنت).

نیمه نخست

ساعت ۱۳:۳۰ بازی با سوت داور انگلیسی آغاز شد.

سامورایی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و روی دروازه کیلور ناواس موقعیت ایجاد کردند اما موفق نبودند.

دو تیم تا دقیقه ۳۰ بازی درگیرانه‌ای از خود به نمایش گذاشتند و بازی بیش‌تر در میانه میدان دنبال شد.

در دقیقه ۳۵ ضربه بیرون پای ژول کمپل با فاصله از بالای دروازه ژاپنی‌ها به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ شوت سرکش موریتا با واکنش ناواس دفع شد.

در دقیقه ۵۷ شوت یوکو سوما در محوطه جریمه با اختلاف کم از کنار دروازه ناواس به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۲ خطای خطرناکی روی بازیکن ژاپن اتفاق افتاد و سلسو بورگس مانع از گلزنی ژاپنی‌ها شد و از داور کارت زرد گرفت. در ادامه ضربه کاشته سوما از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه ناواس به بیرون رفت.

گل اول کاستاریکا: در دقیقه ۸۰ کِیشر فولر در محوطه جریمه با یک ضربه فنی توانست توپ را وارد دروازه گوندا کند تا کاستاریکا از حریف خود پیش بیفتد.

در دقیقه ۸۸ حمله برق آسای ژاپنی‌ها و ضربه به سمت دروازه با واکنش ناواس همراه شد و در ادامه ناواس ضربه آسانو روی ریباند را مهار کرد.

این دیدار در پایان با پیروزی یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید.

کاستاریکا با این پیروزی ۳ امتیازی شد و موقتا در رده سوم قرار گرفت. در مقابل ژاپنی‌ها با ۳ امتیاز در رده دوم باقی ماندند.

بلژیک صفر – مراکش ۲ | یاران زیاش در آستانه صعود

در دیداری از دور دوم گروه F جام جهانی قطر، تیم‌های بلژیک و مراکش از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر مراکشی‌ها به پایان رسید. گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

بلژیک صفر – مراکش ۲
داور: سزار آرتورو راموس (مکزیک)
ورزشگاه: الثمامه
گل: عبدالحمید سبیری (۷۴)، زکریا ابوخلال (۲+۹۰)
کارت زرد: آمادو اونانا (۲۹)
کارت قرمز: –

ترکیب بلژیک: تیبو کورتوا (دروازه‌بان)، یان فرتونگن، توبی آلدروایرلد، توماس مونیه (۸۱- روملو لوکاکو)، آمادو اونانا (۶۰ – یوری تیلمانس)، تیموتی کاستانیه، اکسل ویتسل، تورگان هازارد (۷۵ – لئونارد تروسارد)، کوین دی‌بروین، ادن هازارد (۶۰ – دریس مرتنز) و میچی باتشوایی (۷۵ – شارل دکتلاره).

ترکیب مراکش: منیر مهند محمدی (دروازه‌بان)، نایف آگرد، اشرف حکیمی (۶۷- یحیی عطیه الله)، نصیر مزراوی، رومن سایس، عزالدین اناهی، سفیان آمرابات، سلیم املاح (۶۷- عبدالحمید سبیری)، حکیم زیاش، یوسف النصیری (۷۸ – عبدالرزاق حمدالله) و سفیان بوفال (۷۸ – زکریا ابوخلال).

نیمه نخست

ساعت ۱۶:۳۰ بازی با سوت داور مکزیکی آغاز شد.

در دقیقه ۵ ضربه باتشوایی در مقابل دروازه مراکش با واکنش منیر به کرنر رفت. در ادامه ضربه کرنر با دفع مراکشی‌ها به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۶ شوت کوین دی‌بروین با برخورد به مدافعان مراکش به کرنر رفت. همچنین ضربه کرنر نیز با ضربه سر باتشوایی به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۹ شوت توماس مونیه در دستان منیر مهند جای گرفت.

در دقیقه ۲۱ شوت حکیم زیاش به شکل خطرناکی از بالای دروازه کورتوا به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۵ شوت اشرف حکیمی از زاویه بسته در محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه بلژیک به بیرون رفت.

در اولین دقیقه از وقت‌های تلف شده سانتر حکیم زیاش از روی ضربه کاشته به قصد گل به تور دروازه کورتوا نشست اما داور بازی از طریق کمک داور ویدیویی این گل را آفساید دید و مردود اعلام کرد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۲ شوت ادن هازارد از زاویه بسته با واکنش منیر مهند به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۷ شوت فنی سفیان بوفال به سمت دروازه کورتوا با اختلاف اندک از کنار دروازه بلژیک به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵ شوت سرکش مرتنس با واکنش دروازه‌بان مراکش دفع شد.

گل اول مراکش: در دقیقه ۷۴ شوت عبدالحمید سبیری از روی ضربه کاشته و از زاویه بسته مستقیم وارد دروازه کورتوا شد تا مراکشی‌ها از حریف خود پیش بیفتند.

در دقیقه ۸۲ ضربه سر فرتونگن روی ضربه کرنر با فاصله کم از کنار دروازه مراکش به بیرون رفت.

گل دوم مراکش: در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده پاس حکیم زیاش درون محوطه جریمه به زکریا ابوخلال و ضربه این بازیکن وارد دروازه بلژیکی‌ها شد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر مراکشی‌ها به پایان رسید.

Share