با برگزاری مراسمی؛

«رضا جهانی» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت شد

با قدردانی از علی خداشناس؛ رضا جهانی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت معرفی شد. رضا جهانی ریاست امور اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ریاست ادارات شهرستان‌های لاهیجان و آستانه اشرفیه را در کارنامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در دیدار با فرماندار شفت که به منظور تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان انجام شد؛ با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی شفت و عالمان متقی و مجاهدی که از این سامان برخاسته و آوازه‌ای کشوری و ملی یافته‌اند، اظهار داشت: عالم وارسته سید محمد باقر شفتی، در زمره فقیهان برجسته‌ای بود که هم به امور دنیایی و هم معنوی مردم توجه داشت و در زمان حاضر نیز به‌عنوان الگویی ممتاز مطرح است.

وی فرهنگ را زیرساخت ساحت‌های مختلف جامعه دانست و ادامه داد: انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه از سنین پایه، اهمیت و اثرگذاری زیادی دارد و در حال عقد تفاهم نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان در این حوزه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و توجه به پتانسیل‌های شهرستانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رویکرد ما، گسیل جشنواره‌ها و رویدادها از مرکز استان به شهرستان‌هاست تا از این رهگذر، مظلومیت شهرستان‌ها زدوده شود.

ثقتی تقویت همگرایی‌ها را در پیشبرد امور موثر خواند و افزود: توجه به اقتصاد فرهنگ، از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد و این مهم، انتظارم از رئیسان ادارات است که با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، آن را بارور کنند.

وی پیشرانی مردم و بهره‌گیری از پتانسیل‌های این بخش را از مولفه‌های دولت مردمی ذکر و خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف با محوریت توجه به منافع مردم به ویژه مزیت‌های محلی همچون جشن خرمن و… مورد حمایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حکمرانی روستا را گفتمانی معرفی کرد که تحقق آن در نظام جمهوری اسلامی و دولت جهادی و مردمی سیزدهم پیگیری می‌شود.

وی همچنین از مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی در این شهرستان که با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف شفت برگزار شد، قدردانی کرد.

در پایان این نشست، با قدردانی از علی خداشناس؛ رضا جهانی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت معرفی شد.

رضا جهانی ریاست امور اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ریاست ادارات شهرستان‌های لاهیجان و آستانه اشرفیه را در کارنامه دارد.

Share