راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای منزل

چنانچه برای خرید دوربین مداربسته مناسب منزل‌تان به راهنمایی و پشنهادات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید به سایت (https://www.farafan-market.com) مراجعه کنید.

بدون شک اولین و مهم‌ترین مسئله در هر خانه و ساختمانی، امنیت آن است. چنانچه یک آپارتمان ویژگی‌های رفاهی مطلوبی داشته باشد ولی ساکنان آن احساس خطر کنند، آنجا مکان مناسبی برای زندگی نخواهد بود. از همین رو بشر طی سال‌ها تلاش برای تأمین امنیت منزل، به راهکارهای زیادی دست‌یافته که دوربین مدار بسته برای منزل یکی از جدیدترین راه‌حل‌های نظارتی است که به مدد رشد فناوری، هر روز هوشمند‌تر از قبل می‌شود.

راهنمای خرید دوربین مداربسته برای منزل

نکات خرید دوربین مداربسته منزل

از اصلی‌ترین نکات قبل از خرید بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، این است که مشخص کنید برای چه قسمت‌هایی از خانه‌تان نیاز به نصب و راه اندازی دوربین دارید. با شناسایی این محل‌ها تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز شما مشخص می‌شود. فرض کنید برای اتاق خواب کودک، پارکینگ منزل و حیاط پشتی خانه‌تان نیاز به دوربین دارید. اگر مساحت هرکدام از اینها زیاد نباشند شما حداقل به ۳ عدد دوربین نیاز دارید. یک دوربین دام کوچک یا بیبی کم برای اتاق خواب بچه، یک دوربین دام دید در شب برای پارکینگ و یک دوربین بولت دید در شب با بدنه فلزی برای فضای بیرون و حیاط. اگر اسم و کاربرد این دوربین‌ها را نمی‌دانید، نگران نباشید در ادامه با انواع این دوربین‌ها و ویژگی‌هایشان آشنا خواهید شد.

نکته مهم بعدی برای خرید دوربین مداربسته مناسب خانه، تعیین بودجه و مقدار پولی است که می‌توانید هزینه کنید. کیفیت دوربین، تعداد قابلیت و ویژگی‌های موردنیازتان، برند دوربین، خدمات گارانتی و نصب و ایرانی و خارجی بودن آنها، از جمله مواردی هستند که هزینه نهایی که باید برای خرید دوربین مداربسته بپردازید را مشخص می‌کنند.

کیفیت دوربین مداربسته برای منزل

فرض کنید در جای‌جای ساختمان یا خانه خود به تعداد کافی دوربین مداربسته نصب کرده‌اید، اما این دوربین ها نمی‌توانند تصاویر باکیفیتی به نمایش بگذارند یا ویژگی‌های سخت‌افزاری ضعیفی دارند که ۲۴ ساعته فیلم ضبط نمی‌کنند. در این صورت نه‌تنها مشکل امنیت ساختمان حل نشده، بلکه بودجه و زمان شما نیز هدر رفته است. پس به کیفیت دوربین و سخت‌افزارها و دستگاه‌هایی که تهیه می‌کنید توجه داشته باشید.

معمولاً دوربین هایی ۲ یا ۳ مگاپیکسل به بالا وضوح تصویر بیشتری دارند و برای نصب در منازل مسکونی مناسب هستند.

خرید و نصب دوربین مداربسته در منزل

نکات نصب دوربین مداربسته خانه

پارکینگ، درب ورودی ساختمان، پشت بام، درب پشتی و حیاط، راهرو، راه‌پله، اتاق خواب، تراس، آشپزخانه و… از نقاط مهم منزل برای نصب دوربین های مداربسته هستند. این دوربین ها به‌ویژه زمانی که برای مسافرت یا سفر کاری، از خانه دور می‌شوید مفید هستند.

در خانه های ویلایی، اغلب دوربین هایی نیز برای نظارت بر محیط بیرونی ساختمان تعبیه می‌شوند. این دوربین‌ها در معرض بارش باران، نفوذ آب، گرد و خاک و … هستند و باید تمهیدات لازم برای آنها در نظر گرفته شود. معمولاً دوربین‌های ضدآب و گرد و غبار مناسب نصب در محیط خارجی ساختمان هستند.

بهتر است که دوربین مدار بسته برای منزل قابلیت دید در شب داشته باشد تا بتواند سوژه‌ها را بهتر تشخیص دهد. امروز خوشبختانه امروزه برند های مختلف خارجی و ایرانی دوربین مدار بسته مانند هایک ویژن، داهوا، هایلوک، کی دی تی و اکسوم در بازار ایران وجود دارد که با هر بودجه‌ای قدرت انتخاب و خرید را برای شما فراهم می‌کنند.

انواع دوربین مداربسته و قابلیت‌های آنها

قبل از خرید دوربین مداربسته مناسب منزل بهتر است با کاربرد و انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید. در غیر این‌صورت احتمال اینکه بعد از خرید از انتخاب‌تان پشیمان شوید وجود دارد و دوربین جدید شما انتظارات شما را به درستی برآورده نخواهد کرد. مثلاً ممکن است بخواهید از راه دور خانه‌تان را مشاهده کنید و اگر ندانید که فقط دوربین های تحت شبکه این امکان را دارند، ممکن است دوربین HD که قیمت کمتری هم دارد تهیه کنید که نیاز اصلی شما را برآورده نمی‌کند.

دوربین های مدار بسته در اشکال و تکنولوژی های مختلفی در بازار موجود هستند و شرکت های برتر فعال در این حوزه سعی بر این دارند که خواسته های مشتریان خود را به بهترین نحو پوشش دهند.

دوربین های مداربسته براساس تکنولوژی

به طور کلی دوربین های مداربسته را می توان به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد. دوربین‌های آنالوگ تقریباً از گردونه حذف شدند و به جایش دوربین‌های AHD انتخاب مناسب‌تری هستند. دوربین‌های دیجیتال هم که خود به دو دسته دوربین‌های HD و IP تقسیم می‌شوند سهم عمده بازار را در اختیار دارند.

ورژن‌های جدیدتری از دوربین های مداربسته نیز در بازار وجود دارند که به دلیل گران‌بودن یا برخی محدودیت‌ها هنوز استفاده از آنها رواج زیادی پیدا نکرده است. دوربین‌های سیم کارتی، دوربین‌های سولار یا خورشیدی از جمله این مدل دوربین ها هستند که هنوز مصارف خانگی چندانی ندارند.

نکات خرید دوربین مداربسته خانه

دوربین های مدار بسته براساس شکل

از لحاظ ظاهر دوربین های مداربسته در انواع بولت (استوانه‌ای یا دیواری)، دام (گنبدی یا سقفی)، اسپیددام یا ptz، لامپی، بیبی کم، مخفی، مکعبی تولید شده‌اند که از این بین دوربین های دام، بولت، لامپی و بیبی کم برای استفاده در منازل مناسب‌تر هستند.

دوربین های بولت و دام جزو پرطرفدارترین دوربین های مداربسته دنیا هستند که به واسطه تنوع بالای امکانات و قیمت، گزینه‌هایی مناسب برای فضاهای داخلی و خارجی منازل و اماکن مختلف به شمار می‌روند. البته دوربین های لامپی و مخفی نیز از مدل‌های دیگر دوربین مداربسته هستند که برای مصارف خانگی و شخصی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. دوربین لامپی مانند یک لامپ در سرپیچ قرار می‌گیرد و تصاویر ۳۶۰ درجه (Wide) را به صورت وایرلس، ارائه می‌کند.

دوربین های امنیتی براساس کاربرد و قابلیت‌ها

از لحاظ کاربرد و امکانات نیز دوربین‌ها را می‌توان به مدل‌های دید در شب، پلاک‌خوان، حرارتی، صنعتی، خانگی، باسیم، بیسیم یا وایرلس و … تقسیم‌بندی کرد.

در مجموع بیشترین دوربین‌هایی که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • دوربین بولت
  • دوربین دام و مینی دام
  • دوربین لامپی
  • دوربین بیبی کم
  • دوربین دید در شب
  • دوربین‌‌های باسیم
  • دوربین های ahd و HD و ip

قیمت دوربین مدار بسته برای آپارتمان

توجه داشته باشید که قیمت دوربین مداربسته تنها هزینه‌ای نیست که باید بپردازید. دوربین های مداربسته به تنهایی کاربردی ندارند (البته به جز مدل‌های خاصی مثل دوربین لامپی).

معمولاً دوربین های مداربسته خانه برای اینکه به درستی کار کنند و بتوانند تصاویر مورد نیاز شما را ضبط و ذخیره کنند به تجهیزات دیگری هم نیاز دارند. این تجهیزات به طور کلی شامل؛ دستگاه رکورد dvr یا nvr برای مدیریت تصاویر،‌ مانیتور برای نظارت بر محل، کابل شبکه یا کواکسیال برای انتقال برق، تصویر و اینترنت، هارد دیسک برای ذخیره سازی فیلم‌ها، نرم‌افزار برای ارتباط از طریق کامپیوتر یا موبایل می‌شوند.

علاوه‌بر اینها هزینه‌های نصب، گارانتی، خدمات پس از فروش و حمل و نقل و ارسال را هم لازم است در نظر بگیرید.

مشاوره خرید دوربین مدار بسته مناسب

برای مدیریت هزینه‌هایی که پیشتر گفتیم و تهیه و نصب بهترین دوربین مداربسته، علاوه‌بر نکاتی که در این راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای منزل مطرح شد، پیشنهاد می‌کنیم از نظرات کارشناسان خبره و ماهری که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارند استفاده کنید. بدون شک این مشاوره‌های رایگان و تخصصی پاسخ خیلی از سؤالات شما را می‌دهد و کمک می‌کند امنیت خانه‌تان را با بهترین انتخاب‌ها افزایش دهید و هزینه‌هایتان را کاهش. چنانچه برای خرید دوربین مداربسته مناسب منزل‌تان به راهنمایی و پشنهادات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید به سایت (https://www.farafan-market.com) مراجعه کنید. فرافن بیش از ۱۵ سال سابقه فروش و نصب تجهیزات امنیتی در کشور را دارد و می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

Share