دکتر علی باستی خبر داد؛

حضور ۱۱ شرکت دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری گیلان در نمایشگاه تهران

در این نمایشگاه ۲۹ پارک علم و فناوری؛ ۲۴ دانشگاه، ۱۳ پژوهشگاه و ۴ مرکز رشد، ۲۳ موسسات تحقیقاتی و سازمان‌ها حضور دارند و ۱۴ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پارک علم و فناوری گیلان با ۱۱ شرکت فناور و دانش بنیان و با ارائه ۲۱ محصول فناورانه در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور یافت.

این نمایشگاه که هر سال در هفته پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، امسال نیز با حضور پارک‌های علم و فناوری کشور، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری در چهار سالن این نمایشگاه به مساحت ۶۸۵۷ مترمربع برپا شده است.

نمایشگاه امسال با شعار پژوهش و فناوری پیشرانه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در ۳ بخش نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار»، «ایران ساخت» و «تستا» از امروز آغاز به کار می‌کند و قرار است از ۳۰ فناوری منتخب رونمایی و از ۲۰ پژوهشگر برتر تقدیر شود.

دکتر علی باستی دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور و رئیس پارک علم و فناوری گیلان درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۲۹ پارک علم و فناوری؛ ۲۴ دانشگاه، ۱۳ پژوهشگاه و ۴ مرکز رشد، ۲۳ موسسات تحقیقاتی و سازمان‌ها حضور دارند و ۱۴ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و سومین نمایشگاه، درباره ثبت فناوری‌ها در نمایشگاه امسال گفت: ثبت فناوری‌ها مطابق سال گذشته در سامانه ایران تک هاب انجام شد و ۱۷۵۵ فناوری ثبت شد که از این میان ۱۳۷۵ متقاضی برای ارزیابی TRL فناوری خود را داشتند.

وی درباره دستاوردهای منتخب امسال افزود: در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قرار است از ۳۰ فناوری منتخب رونمایی شود که برای انتخاب این محصولات سامانه «ایران تک هاب» توسط پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی شد و در آن دستاوردهایی که قرار است در نمایشگاه عرضه شود، بارگذاری شد.

باستی افزود: برای رونمایی از محصولات دانش‌محور شاخص‌هایی تعریف شده که از آن جمله می‌توان به تولید محصولات در یک سال اخیر و دارا بودن سطح فناوری متوسط رو به بالا اشاره کرد.

لازم به ذکر است پارک علم و فناوری گیلان در طی ۱۱ سال اخیر به عنوان دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده است.

Share