معاون صندوق بازنشستگی کشوری تشریح کرد؛

جزئیات برقراری حقوق بازنشستگان جدید آموزش و پرورش|صدور احکام رتبه‌بندی در آذرماه

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره برقراری حقوق بازنشستگان جدید آموزش و پرورش توضیحاتی داد و گفت: ما مشکلی برای اعمال افزایش‌های ناشی از رتبه بندی نداریم. احکام رتبه‌بندی را برای فرهنگیانی که امسال بازنشسته شده‌اند در آذرماه صادر می‌کنند. احکام‌ که به دست ما برسد ما هم اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در روز ۲۹ شهریورماه سال جاری در مصاحبه‌ای با ایسنا، از مشکلات صدور دیر هنگام احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت تاخیر در ارسال مدارک شاغلین در آستانه بازنشستگی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته وی،  شروع سال تحصیلی و فعالیت کاری و بازنشستگی در آموزش و پرورش، مهرماه است و از طرفی هم  ابلاغ بازنشستگی معلمان دارای شرایط بازنشستگی را به همین تاریخ  صادر می‌کنند؛ صندوق بازنشستگی در سال گذشته با تاخیر در برقراری و پرداخت حقوق مواجه شد و در آذر و دی، چندهزار بازنشسته بودند که پرونده‌هایشان از سوی وزارت آموزش‌و پرورش با تاخیر ارسال شده بود بنابراین چهارماه حقوق نگرفته بودند. او همچنین از مدیران آموزش و پرورش خواسته بود پرونده مشمولان زودتر از سوی این وزارتخانه ارسال شود.

اکنون اکبر شیرمحمدی، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش توضیح داد و اظهار کرد: حواله حقوقِ تازه‌بازنشستگانِ آموزش و پرورش این ماه صادر شد؛ امسال حدود ۴۱ هزار بازنشسته از جامعه فرهنگیان داشتیم که احکامشان را تایید کرده‌ایم.

وی افزود: تنها حدود ۳۰۰۰ نفر باقی مانده بودند که هنوز مدارکشان به دست ما نرسیده، اما اطلاعاتشان را تحت وب برای ما ارسال کردند.

محمدی با بیان اینکه ما برای آن ۳۰۰۰ نفر حواله موقت پرداخت کرده‌ایم و حقوقشان را بر اساس ۷۰ درصدِ آخرین حقوق پرداخت کرده‌ایم گفت: بعد از آنکه پرونده‌شان به جریان بیفتد و از سوی صندوق تایید نهایی بشود، باقی‌مانده حقوقشان که معوق شده را ماه آینده برایشان واریز می‌کنیم.

وی ادامه داد: موعد بازنشستگی همه آنها مهرماه نبود و بسیاری در آبان ماه بازنشسته شده و برای این امر اقدام کردند.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعمال رتبه‌بندی معلمان برای بازنشستگان سال ۱۴۰۱ نیز گفت: ما مشکلی برای اعمال افزایش‌های ناشی از رتبه بندی نداریم. احکام رتبه‌بندی را برای فرهنگیانی که امسال بازنشسته شده‌اند در آذرماه صادر می‌کنند. احکام‌شان که به دست ما برسد ما هم اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.

Share