معاون بنیاد مسکن خبر داد:

ثبت نام جدید نهضت مسکن؛ به زودی | ساخت ۳۰۰ هزار واحد شروع شده است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در حال اجرا است که ۵۰ هزار واحد در برخی مناطق کشور ظرفیت خالی وجود دارد و به زودی ثبت نام از متقاضیان در این بخش انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حمیدرضا سهرابی اظهار کرد: مجموع تعهد بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد بوده که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار واحد شروع شده است.

وی افزود: ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد با اولویت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده‌ی بنیاد مسکن قراردارد. وزارت راه و شهرسازی، زمین و متقاضیان را به ما معرفی می‌کند و ما شروع به ساخت می‌کنیم. در بخش شهری تا کنون ۲۳۰ هزار واحد زمین تامین کرده‌اند ولی آن‌چه قابلیت تعریف پروژه داشته ۱۲۰ هزار واحد بوده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تاکید کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی را انجام داده‌اند که پروژه‌های آن‌ها فعال است. غیر از این ۲۰۰ هزار واحد هم در حوزه روستایی داریم. به تدریج اگر زمین و متقاضی بیشتری به ما معرفی شود پروژه‌های دیگری را شروع می‌کنیم.

سهرابی با اعلام این‌که ظرف امروز یا فردا ثبت نام از متقاضیان برای ۵۰ هزار واحد آغاز می‌شود گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مناطقی مثل سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان زمین داریم و متقاضی معرفی نشده است. یا این‌که متقاضیان انصراف داده و پای کار نیامده‌اند. در این مناطق به وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کردیم تا سایت را برای ثبت نام باز کند.

Share