نماینده شهرستانهای رودسر و املش در مجلس:

بیمارستان نیکوکار هنوز یک پزشک متخصص ندارد | دانشگاه علوم پزشکی نیازمند چابک سازی است

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه مکاتبات لازم برای طرح توسعه اورژانس بیمارستان نیکوکار انجام شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید نقش خود را برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان املش پررنگ‌تر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان در جلسه‌ای که در بیمارستان نیکوکار املش برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاشهایی که انجام دادیم شرایط شهرستان املش به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بهبود پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنا بیمارستان نیکوکار و مشارکت خیران اضافه کرد: هیئت امنا در امور درمانی و مدیریت این بیمارستان هیچ دخالتی ندارند و فقط درصدد هستند برای توسعه آن مسیر را فراهم کنند و برای این کار هزینه هم می‌کنند.

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه مقدمات اجرای طرح توسعه بیمارستان نیکوکار یکسال به طول انجامید افزود: برای عبور از معضل بروکراسی اداری در دانشگاه علوم پزشکی نیاز به یک چابک‌سازی داریم زیرا سرعت بخشی به کارها و روند بررسی پروژه‌ها باعث می‌شود که بتوانیم از وجود خیران بیشتر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه نگاه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به مجمع خیران سلامت و هیئت امنا باید تغییر پیدا کند یادآور شد: بیمارستان نیکوکار با مشارکت مردم و دولت ساخته شد اما از داشتن آمبولانس محروم بود که در این زمینه ورود کرده و یک دستگاه آمبولانس نو را برای آن تهیه کردیم.

نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس اضافه کرد: با توجه به حجم مراجعات مردمی که به بیمارستان نیکوکار انجام میشود که عدد آن ماهانه بین چهار تا پنج هزار نفر برآورد می‌شود این بیمارستان هنوز یک پزشک متخصص ندارد.

صفری ملک میان ادامه داد: شهرستان املش پیرترین شهرستان در کل کشور محسوب می‌شود بنابراین ما در این شهرستان با یک قشر سالمندی مواجهیم که به یکسری خدمات درمانی نیازمندند بنابراین وجود یک متخصص داخلی و متخصص قلب در این بیمارستان ضروری است و بدون شک انجام این کار در مقابل کارهای بسیار بزرگی که مردم املش انجام داده‌اند بسیار کوچک است.

وی در پایان با بیان اینکه مکاتبات لازم برای طرح توسعه اورژانس بیمارستان نیکوکار و جذب اعتبارات لازم آن انجام گرفته و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بنیاد علوی هم نهاد دیگری است که تلاش داریم از ظرفیت‌های آن برای ارتقای شاخص‌های مختلف شهرستان املش استفاده کنیم اما انتظار دارم در مقوله تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان املش، سهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر شود.

Share