به ارزش ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال؛

اجرای طرح فاضلاب سیاهکل نیازمند همدلی و حرکت جهادی است

مازیار علی‌پور، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تشریح وضعیت خدمات آب و فاضلاب در شهرستان سیاهکل، اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مقرر شد طی دو ماه آینده تجهیز کارگاه انجام و عملیات اجرایی آغاز گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به منظور واگذاری کارهای باقیمانده طرح فاضلاب شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و فومن در استانداری گیلان، نشستی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا مازیار علی‌پور، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تشریح وضعیت خدمات آب و فاضلاب در شهرستان سیاهکل، اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مقرر شد طی دو ماه آینده تجهیز کارگاه انجام و عملیات اجرایی آغاز گردد.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب سیاهکل تا کنون ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در شبانه روز، احداث ۳ واحد ایستگاه پمپاژ و ۳۹ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی در این طرح اجرا که پس از آن ۵ هزار و ۷۶۰ فقره انشعاب فاضلاب نصب خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در خصوص پروژه‌های مربوط به جهاد آبرسانی در این شهرستان اظهار داشت: در فاز ۲ این طرح، تمامی روستاهای دارای تنش آبی دیده شده و در تلاش هستیم با افزایش اعتبارات تخصیصی فاز ۲ اجرایی گردد.

سپس رسول فرخی، نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان قدمت تاریخی شهرستان سیاهکل، افزود: شرایط امروزی در شأن و منزلت مردم شهرستان نیست و افزایش سطح و کیفیت خدمات در حوزه آب و فاضلاب، مطالبه به حق مردم این خطه بوده که باید محقق گردد.

وی با اشاره به فرسودگی و قدمت شبکه توزیع آب و تنش آبی در روستاهای دیلمان، خواستار تأمین آب مورد نیاز از منابع مطمئن و پایدار شد.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهرستان سیاهکل در قالب تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: تسریع در روند اجرای این پروژه، همکاری شهرداری را می‌طلبد و کار به سرعت و جهادی پیش رود تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت همدلی و همکاری را دارد افزود: اجرای طرح فاضلاب در قالب این تفاهم نامه کار بزرگی است و مردم که شاهد خدمات دولت و نظام باشند قدردان خواهند بود.

وی در ادامه گفت: طرح آبرسانی به ۷ هزار و یکصد روستا در قالب محرومیت‌زدایی و بیش از ۲ هزار روستا نیز توسط پیمانکاران بخش خصوصی از طریق خیرین اجرا می‌شود و فقط چند استان با چالش مواجه هستند و سایر استانها از برنامه زمانبندی اجرایی جلوتر هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر رفع نیازهای آبی شهرستان سیاهکل و همچنین دیلمان تصریح کرد: بررسی‌های لازم جهت استفاده از پکیج آب شیرین کن و همچنین اصلاح شبکه توزیع آب صورت پذیرد.

گفتنی است شهرستان سیاهکل ۳۱ هزار مشترک دارد و از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ اشترک مربوط به دیلمان می‌باشد.

Share