نماینده رودسر و املش؛

رودسر و املش ۱۸ رودخانه طغیانگر دارد | باید در آنها پروژه های دیوار حفاظتی اجرایی شود

نماینده رودسر و املش، یکی از مشکلات دو شهرستان رودسر و املش را وجود خسارت های زیاد از ناحیه سیلاب برای مردم منطقه دانست و گفت: در حوزه شهرستان های رودسر و املش ۱۸ رودخانه طغیانگر وجود دارد که باید در آنها پروژه های دیوار حفاظتی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد صفری در حاشیه بازدید از پروژه دیواره سازی رودخانه در روستای کبوترآبکش بخش چابکسر در گفت وگو با ایسنا، یکی از مشکلات دو شهرستان رودسر و املش را وجود خسارت های زیاد از ناحیه سیلاب برای مردم منطقه دانست و اظهار کرد: پیگیری های لازم از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه جهت تامین اعتبار احداث دیواره های حفاظتی در دستور کار نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است.

وی با گله مندی از به نتیجه نرسیدن این پیگیری ها و عدم تامین اعتبارات مکفی، یادآور شد: متاسفانه دولت نسبت به این دیواره ها سرمایه گذاری مناسبی در شهرستان های گیلان به ویژه رودسر و املش انجام نداده؛ این در حالی است که در برخی از فصول سال شاهد ایجاد مشکلات زیادی برای مردم هستیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس با اشاره به صورتجلسه ستاد مدیریت بحران استان به دنبال وقوع سیلاب ها، اضافه کرد: عدم توانایی مالی اداره کل مدیریت بحران استان موجب شده شاهد رفع این مشکلات نباشیم.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه پروژه مذکور از سوی شورای روستا و دهیاری و خیرین انجام شده و توانسته بخشی از مشکلات مردم را رفع کند، گفت: در حوزه شهرستان های رودسر و املش ۱۸ رودخانه طغیانگر وجود دارد که باید در آنها پروژه های دیوار حفاظتی اجرایی شود؛ البته سال گذشته در بخش رانکوه شهرستان املش چند طرح اجرایی و افتتاح شد و خوشبختانه در سیلاب های پاییز گذشته و بهار امسال شاهد حداقل خسارت ها بودیم.

وی با اشاره به معضل رانش زمین به ویژه در شهرستان املش، اضافه کرد: نیازمند اعتبارات لازم جهت کاهش خسارات ناشی از رانش زمین در طول سال هستیم؛ البته صورتجلسه ستاد مدیریت بحران را در این بخش نیز داریم که تاکنون تامین اعتبار نشده است.

نماینده رودسر و املش اعتبارات فعلی برای اجرای کامل پروژه های عمرانی را کافی ندانست و تاکید کرد: با برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها کارها را پیش می بریم و لذا از محل اعتبارات ۱۴۰۱ رودسر و املش برخی از پروژه ها را آغاز کردیم و برخی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

Share