معاون هلال احمر کشور در نشست هیات مدیره و شورای مدیران هلال احمر گیلان؛

منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور ۲۰۸ درصد افزایش یافت

معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور گفت: منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۸ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هیات مدیره و شورای مدیران هلال احمر استان گیلان با حضور علی درویش‌پور معاون حقوقی و امور استان ها، صارم رضایی سرپرست اداره کل هماهنگی مجامع امور استان‌ها و محمد ناطقی مدیرکل املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر کشور، سیاوش غلامی مدیرعامل، معاونین، روسای شعب و اعضای هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان گیلان در محل این جمعیت برگزار شد.

منابع عمومی جمعیت هلال احمر کشور ۲۰۸ درصد افزایش یافت

معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی منابع عمومی جمعیت هلال احمر گفت: این منابع در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۴۰ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه سهم تملک دارایی هلال احمر در لایحه بودجه سال گذشته را ۱۴ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در بودجه امسال به ۱۹ درصد رسیده است.

معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی این جمعیت ۳۹۲ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته بوده است، افزود: امسال این مبلغ با ۵۰۱ درصد افزایش به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که این مهم در تعامل خوب این جمعیت با حاکمیت محقق شده است.

درویش‌پور به بودجه اختصاصی جمعیت هلال احمر کشور نیز اشاره و با بیان اینکه این بودجه از ۱۸ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته به ۲۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر به واسطه خدمات بشر دوستانه و یک صدومین سال فعالیت جز پنج جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهان قرار دارد.

درویش‌پور ادامه داد: هدف اصلی جمعیت هلال احمر کشور حفظ سرمایه اجتماعی بوده و اکنون اعضای جمعیت هلال احمر می‌توانند با روحیه جهادی دوره درخشان این جمعیت را رقم شدند.

هلال احمر جزء سه سازمان برتر کشور در زمینه جذب موقوفات و مصالحات قرار گرفته است

در ادامه ناطقی مدیرکل املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه باید موقوفاتی که انحرافی در الزامات درخواست واقعی در آن دیده می‌شود به طرق مختلف در مسیر خودش قرار گیرد، گفت: جمعیت هلال احمر در راستای حفظ ارزش‌های انسانی و رفع نیازها و مشکلات، مورد اعتماد مردم است و همین امر سبب شده که آمار بسیار خوبی را در جذب ناقله شرعی در سطح کشور داشته باشیم.

مدیرکل املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر جزء سه سازمان برتر کشور در زمینه جذب موقوفات و مصالحات قرار گرفته است، افزود: موقوفات زیادی در سطح کشور وجود دارد که باید با هماهنگی در جهت نیت واقف و بر اساس نیاز روز جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

هلال احمر گیلان یکی از جمعیت‌های کارآمد در سطح کشور است

در ادامه سرپرست اداره کل هماهنگی مجامع امور استان‌های هلال احمر اظهار کرد: به واسطه ارتباطات و تعاملات درونی و بیرونی جمعیت هلال احمر گیلان، شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی در این استان هستیم.

سرپرست هماهنگی مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور افزود: هلال احمر گیلان یکی از جمعیت‌های کارآمد در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد هلال احمر گیلان شایسته قدردانی است، افزود: اعضای هیات مدیره و شوراهای اجرایی در شهرستان‌ها نیز بازوی بسیار مهمی برای جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند.

هلال احمر نقش مهمی در مباحث مدیریت بحران کشور دارد

در ادامه سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از ارکان مدیریت بحران، بیش‌ترین تاثیر را در حفظ سرمایه‌های انسانی در هنگام بروز حوادث طبیعی و انسان ساخت به عهده داشته و از این منظر نقش مهمی در مباحث مدیریت بحران کشور پیدا نموده است.

غلامی همچنین ضمن اشاره به برگزاری این نشست، اظهار کرد: باید در راستای جذب موقوفاتی تلاش کنیم که نیاز مردم و جمعیت و بر اساس شرایط روز جامعه هدایت و حمایت گردد.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست، گزارشی از طرح مولدسازی استان به صورت بصری ارائه شد.

Share