در راهپیمایی 13 آبان رشت؛

قنبری: دست از آشوبگری بردارید؛ این ملت دیگر با شما مدارا نخواهد کرد

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: اساس و پایه و مبنای مقابله و برخورد ملت ایران با استکبار ریشه در آموزه های قرآنی دارد، زیرا هر پیامبری که مبعوث شد، ماموریت اولش را برخورد با نظام سلطه قرار داد و رسول الله(ص) نیز همین ماموریت را بر عهده داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسناف حشمت الله قنبری در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به اساس دشمنی ملت ایران با نظام سلطه، اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است این سوال در ذهن جوانان ایجاد شود که اساس و مبنای دشمنی ملت ایران با آمریکا و نظام سلطه بر چه پایه و بر چه مبنایی است و لذا باید به تاریخ صد ساله اخیر مراجعه کنیم.

وی با اشاره به تقارن ۱۳ آبان امسال و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالگشت تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا با شرایط استثنایی کشور، افزود: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان مردم ایران از گیلان گرفته تا سایر استان ها و شهرستان های کشور با همه سال ها متفاوت است، زیرا کمتر از ۱۰ روز پیش شاهد واقعه شاهچراغ بودیم که بار دیگر یاد کربلا را زنده کرد.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه دشمن ده ها زن و مرد و کودک و جوان را در حرم اهل بیت(ع) به خاک و خون کشید، گفت: اساس و پایه و مبنای مقابله و برخورد ملت ایران با استکبار ریشه در آموزه های قرآنی دارد، زیرا هر پیامبری که مبعوث شد، ماموریت اولش را برخورد با نظام سلطه قرار داد و رسول الله(ص) نیز همین ماموریت را بر عهده داشت.

قنبری با اشاره به آیه «وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ»، اطاعت از کافران و پیروی از منافقین را مساوی با پایین آوردن استانداردها و ارزش های انسانی و اسلامی و تن دادن به خفت و خواری در زندگی دانست و تصریح کرد: آیه «جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ» نشان دهنده آماده سازی مردم برای مجاهدت در همه حوزه ها و کار و تلاش در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید خدمتگزار مردم باشند و با مظاهر رفتاری کفر و شرک مقابله کنند و تبعیض را در هم بکوبند و عناصر تبهکار را کنار بزنند، یادآور شد: زمانی که جامعه اسلامی قدرت و عظمت و شکوه و وقار پیدا کرد، باید بر کافران و منافقین سخت بگیرد، زیرا هرگز بین این دو جبهه صلح برقرار نمی شود. در واقع از زمانی که در عالم جمعیت حق و جمعیت باطل شکل گرفته، جریان باطل به جز اضمحلال نظام حق هیچ هدف دیگری را دنبال نمی کند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی در مقابل رژیم پهلوی، خاطرنشان کرد: ملت ایران مسلمان بود، اما نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور در اختیار دست نشاندگانی بود که به منزله ننگ ملی برای تمدن ۱۰ هزار ساله ایران به حساب می آمدند، زیرا اساس رژیم پهلوی کودتایی و دست نشاندگی در سایه استبداد و استکبار بود و هیچ سنخیتی با نظام حکومتی چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام در ایران نداشت و لذا عزت ایران و اسلام را به پای نظام سلطه انداخته بود، اما انقلاب اسلامی این جریان را در هم شکست.

وی کار امام خمینی(ره) را یک کار بزرگ و عظیم دانست و عنوان کرد: مردم ایران در سایه مرجعیت شیعه و رهبری یک مجتهد اعلم و والامقام در تاریک ترین دوران حیات استکبار یک تحول بنیادین به پا کردند که یک نظام الگو برای دنیا شد؛ البته از نظر نظام سلطه این نظام الگو نباید پا می گرفت، زیرا اگر نظام الگوی امام راحل قدرت و استحکام می یافت، نهضت آزادی بخش مستضعفین بر پایه این نظام الگو حیات پیدا می کرد و به سمت زندگی سالم و مومنانه پیش می رفت.

قنبری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷، تصریح کرد: این انقلاب مانند خورشیدی درخشان و بی غروب بر پیشانی بشریت تجلی یافت و عزت و آزادگی را نه فقط برای ملت ایران، بلکه برای همه مردم جهان به ارمغان آورد و بشریت را با مفهوم نوینی از حریت و آزادگی و شرافت انسانی آشنا کرد و ابرقدرت های شرق و غرب را به چالش کشید.

وی راه اندازی ده ها و صد ها گروهک تروریستی و ساماندهی جنگ های داخلی و نیابتی و تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی و… را بخشی از توطئه های استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس نه فقط با عراق، بلکه در یک جنگ جهانی با نظام سلطه مقابله کردیم، زیرا دشمنان آمده بودند تا عزت ملت ایران را بگیرند و لذا بالغ بر ۷۵ درصد شهرها و استان های کشور را تحت تخریب جنگ قرار دادند و هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کردند، اما انقلاب محکم پای مبانی و ارزش هایش ایستاد و امروز قدرتمند تر از همیشه با دشمنان برخورد می کند و قضاوتش با مردم جهان است که حق و باطل را تشخیص دهند.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه سران نظام سلطه به لحاظ شخصیتی تبهکار و مبتذل و منکر هستند و دستشان تا مرفق به خون ملت ها آمیخته شده، گفت: اجتماع ۱+۳ و ۱+۵ را علیه ملت ایران به راه انداختند و از درون جامعه ما یارکشی کردند و نفوذی های خودشان را به کار گرفتند تا این انقلاب را زمین بزنند؛ تا جایی که برخی را به این باور رساندند که به جای خدا باید کدخدا را دید، اما از دشمنی و نفرت و تحریم و… آنان با ملت ایران کم نشد و لذا این ملت دریافتند که راه انقلابشان همان راه امام(ره) است و پای ارزش های انقلاب ایستادند.

وی راه انقلاب و نظام را در سایه دین و قرآن و ولایت دانست و بیان کرد: دشمنان همواره در دشمنی خود با ملت ایران ناکام مانده اند و لذا امروز سرخورده و ناامیدانه یک خیزش انقلابی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته اند، اما می دانند اگر پایشان به ایران برسد، همین مردم به اندازه غباری هم از آنان اثری باقی نخواهند گذاشت.

قنبری با بیان اینکه ملت قوی و عظیم ایران پای انقلاب ایستاده اند و راه امام حسین(ع) را ادامه می دهند و فریادشان شعار «هیهات منا الذله» است، خاطرنشان کرد: خیال نابودی این انقلاب خیال باطل دشمنان ماست، زیرا ۴۰ سال پیش که نهال انقلاب لطیف و ضعیف بود، نتوانستید کاری از پیش ببرید؛ اکنون ۲۵ سال است که هیچ برنامه استکباری در قلمرو اسلام موفق نبوده و شاهد شکست نظام سلطه در عراق و سوریه و یمن و لبنان هستیم و آمریکایی ها با ذلت از افغانستان بیرون رانده شدند و قطعا در ایران هم به اهداف شومشان نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه ملت ایران از آرمان های انقلاب دفاع می کند و جبهه مقاومت اسلامی مقتدر تر و با ثبات تر از همیشه انسجام پیدا کرده است، متذکر شد: زمانی اسرائیل هشت کشور اسلامی را در هم می کوبید، اما امروز در مقابل غزه تحقیر شده است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، «مرگ بر آمریکا» را بانگ ملی ملت ایران دانست و ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی دست و پا می زنند تا بگویند ما هستیم، اما شما نیستید و قطعا فریاد «مرگ بر…» ملت بالاخره نابودی شما را رقم می زند.

قنبری با اشاره به اشتباه محاسباتی نظام سلطه درباره ملت و انقلاب ایران، اظهار کرد: ۴۰ سال است که ایران را از زبان منافقین و سرخوردگان و واماندگان و ورشکستان و خودفروخته ها شناختید و بعد از این هم همین است، اما ملت ایران با هوشیاری و بصیرت پا برجاست و چهره واقعی شما ترورهای کور است که راه به جایی نمی برد.

وی ملت ایران را ملت شهادت دانست و خاطرنشان کرد: ما فقط یک قاسم سلیمانی نداشتیم، بلکه تمام ملت ایران قاسم سلیمانی هستند؛ اگرچه در روزهای اخیر یک عده ساده دل را به بازی گرفتید و همه عِده و عُده خود را به میدان آوردید تا ایران اسلامی را به آتش بکشید، اما این خواب شما نیز باطل است و مردم ایران هرگز اراذل و اوباشی مانند شعبان بی مخ ها را به حساب نمی آورند و آنان را در حدی نمی بینند که برای مقابله با آنان اقدام کنند؛ البته از مظلومیت کشور ماست که نیروهای انتظامی و امنیتی آن غریبانه شهید می شوند تا مردم در آرامش زندگی کنند.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه این انقلاب و نظام با مظلومیت و شهادت عزت و عظمت پیدا می کند، گفت: صبر مردم از حرکات مذبوحانه به سر آمده و اکنون دوست و دشمن مشخص شده و لذا مطالبه مردم از سران کشور و قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی این است که برخورد قاطع و قانونی و انقلابی با سران و سرشاخه های جریان فتنه صورت بگیرد.

وی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان را به مثابه هشدار نهایی به نظام سلطه و فتنه گران و آشوبگران دانست و بیان کرد: این ملت دیگر با شما مدارا نخواهد کرد و لذا دست از آشوبگری بردارید؛ البته نسل دهه ۸۰ انقلاب همان نسل دهه های ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ است و مدارس و دانشگاه های ما پاکیزه و انقلابی است، اما با نفوذ هم مواجه هستیم و باید مسیر آن را کور و صحنه کشور را پاکسازی کنیم.

قنبری ملت ایران را سرباز ولایت دانست و اضافه کرد: ملت ایران هرگز از آرمان های انقلاب دست نخواهد کشید و آماده هستیم تا در قالب جبهه مقاومت اسلامی و مستضعفان جهان برای همیشه بساط فتنه و فتنه انگیزی را جمع کنیم.

Share