شهرداری با تمام توان فنی خود برای بهسازی سراوان به میدان وارد شد

قرارداد بهسازی سراوان منعقد شد | علوی: مناقصه اول این پروژه قابل اجرا نبود

سید امیرحسین علوی، شهردار رشت در جلسه انعقاد قرارداد بهسازی سراوان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا ظرف سه‌ی چهار ماه آینده پیشرفت پروژه بهسازی سراوان محسوس و برای مردم منطقه هم قابل لمس باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین علوی، شهردار رشت در جلسه انعقاد قرارداد بهسازی سراوان که با حضور رضا عاشری و سید حسین رضویان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، معاونین، مدیران شهرداری، مجری طرح برگزار شد، ضمن توضیح پاره‌ای از موارد در خصوص این پروژه، اظهار داشت: مناقصه اول این پروژه در زمان شهردار قبل بدلیل‌عدم تائید طرح و تامین منابع مالی و همچنین زمان‌بندی سه‌ساله برای پروژه قابل اجرا نبود.

شهردار رشت ادامه داد: شهرداری رشت با پیگیری‌های فراوان توانست طرحی که مشاور در این زمینه تهیه کرده بود را به تائید سازمان شهرداری‌ها برساند.

علوی با بیان اینکه موقعیت لندفیل سراوان بسیار اضطراری و حائز اهمیت است، عنوان کرد: تمام موارد یاد شده سبب می‌شود که نوع انجام کار و بهسازی لندفیل با حساسیت خاصی همراه باشد و شهرداری رشت هم به این امر واقف است.

وی اذعان کرد: در زمان سرپرست شهرداری رشت هم مناقصه‌ای برای بهسازی سراوان برگزار شد که بنا به اشکالات دستگاه نظارتی و تغییرات فنی بخشی از کار، مناقصه جدید برگزار شد که در این میان اختلاف قیمت بسیار شدیدی بین دو شرکتی که حضور پیدا کرده بودند پدید آمد و در جلسات فنی هم موضوعات مربوط به این کار مورد جمع‌بندی قرار نگرفت.

شهردار رشت از اعمال اصلاحات در طرح بهسازی سراوان و برگزاری مناقصه جدید با یکسری تغییرات قابل توجه خبر داد و ابراز داشت: بررسیهای لازم توسط سازمان بازرسی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت و تائیدیه لازم هم در این زمینه صادر شد.

علوی اذعان کرد: سراوان تنها متعلق به رشت نیست و متعلق به تمام استان و حتی کشور است، بنابراین انتظار دارم روند بهسازی آن ضمن رعایت مسائل ایمنی با دقت نظر کامل و با سرعت انجام گیرد تا شاهد بروز چالش و البته خسارت نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری با تمام توان فنی خود برای بهسازی سراوان به میدان وارد شده است، افزود: باید ظرف سه تا چهار ماه آینده به گونه‌ای عمل کنیم که پیشرفت پروژه بهسازی سراوان محسوس و برای مردم منطقه هم قابل لمس باشد.

شهردار رشت چاره اندیشی برای تصفیه خانه شیرابه در کوتاه مدت و بلند مدت را هدف دیگر شهرداری رشت ذکر کرد و گفت: برای بهسازی لندفیل سراوان شهرداری رشت با تمام توان در خدمتگزاری حاضر است و همه گونه حمایت را خواهد داشت.

رضا عاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه استفاده از تمام ظرفیتهای شهرداری برای اجرای بهسازی لندفیل سراوان را خواستار شد و بیان داشت: شورای اسلامی شهر هم به بهترین نحو در کنار شهردار رشت است و هر کمکی که لازم باشد، دریغ نمی‌کند.

سید حسین رضویان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اذعان کرد: اگر بتوانیم زودتر از موعد مقرر کار بهسازی را پیش ببریم، یقینا برای استان گیلان افتخار بزرگی خواهد بود و مشکل مردم منطقه سراوان هم سریعتر برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه و در حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرارداد بهسازی لندفیل سراوان منعقد شد.

Share