سخنگوی دولت در دانشگاه قم؛

“علی کریمی” مشکلی برای بازگشت به کشور ندارد|دخترم را به خاطر تحریم دارویی آمریکا از دست دادم

سخنگوی دولت گفت: ‌امپراتوری دروغین رسانه‌ای جریان را به شکل دیگر نشان می‌دهد لذا باید ثابت شود که از کشته شدن یک عده زندانی چه کسی سود می‌برد؟ نظام اسلامی یا کسانی که می‌خواهند در این روزها از آب گل آلود ماهی بگیرند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر علی بهادری جهرمی صبح امروز سوم آبان ماه، با حضور در دانشگاه قم به سوالات دانشجویان پیرامون مسایل جاری کشور و مسایل اخیر پاسخ داد.

این برنامه با حضور گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه قم با محوریت مسایل روز کشور در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان هر یک در دقایقی به ارایه سخنان و نقد و نظرهای خود پیرامون مسایل کشور پرداختند و سخنگوی دولت نیز با ارایه پاسخ به آنها سعی در تبیین مسایل مختلف کشور داشت.

در این دیدار بهادری جهرمی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی امروز با دشمنان گسترده در سطح جهان روبرو است گفت: دانشجویان نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند و مقام معظم رهبری همیشه حامی این جریان اصیل و ناب بوده اند. دانشجویان نقش به سزایی در پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی و حملات و هجملات اقتصادی و فرهنگی و… دشمنان داشته اند.

وی افزود: امپراتوری دروغین رسانه ای دیکتاتوری جهانی امروز با سانسور و هدایت کامل جریانات در ایران سعی دارد جوان و نخبگان ایرانی را در یک سرگردانی قراردهد و همه مسایل در کشور را وارونه جلوه دهد.

بهادری جهرمی گفت: عزت و افتخار دولت این است که تلاش داشته پس از سالها ناکامی و نگاه به غرب منحصر شدن روی یک میز همه مشکلات کشور را با نگاه به داخل و با تکیه به همین نخبگان و جوانان پاک ایران زمین حل کند.

وی اظهارکرد: ایران و ایرانی خط قرمز ما است و همیشه سعی میکنیم با نگاه دقیق و درست شرایط را به پیش ببریم ولی دشمنان همیشه سعی کرده اند با امپراتوری دروغین رسانه ای خود راه را بر شناخت درست و دقیق ببنند و با دیکتاتوری رسانه‌ای خود اجازه ندهد مردم با حقایق اصیل روبرو شوند.

 تعدادی از دانشجویان معترض با هیاهو و سردادن شعارهای مختلف سعی کردند مانع سخنرانی سخنگوی دولت شوند.

وی گفت: عزت و افتخار دولت این است که تلاش داشته پس از سال‌ها ناکامی و نگاه به غرب منحصر شدن، روی یک میز همه مشکلات کشور را با نگاه به داخل و با تکیه به همین نخبگان و جوانان پاک ایران زمین حل کند.

بهادری جهرمی اظهارکرد: ایران و ایرانی خط قرمز ماست و همیشه سعی می‌کنیم با نگاه دقیق و درست شرایط را به پیش ببریم ولی دشمنان همیشه سعی کرده‌اند با امپراتوری دروغین رسانه‌ای خود راه را بر شناخت درست و دقیق ببنند و اجازه ندهند مردم با حقایق اصیل روبرو شوند.

سخنگوی دولت بیان کرد: روزی که اینستاگرام چهره و عکس و پست های سردار قهرمان ایران زمین سردار سلیمانی را از همه صفحات محو کرد چرا این همه اعتراض به این سانسور نشد؟ آنها بیان می کردند که به دلیل اینکه این مساله مرتبط به خشونت است آن را پخش نمی کنند، ولی چرا با افتخار و در صدها صفحه، صحنه های کشتن نیروهای انتظامی و نظامی ما را پخش می کنند؟

وی گفت: این دیکتاتوری دروغ، باعث شده است که همه حقایق وارونه جلوه داده شود زیرا می خواهند که همیشه مردم نسبت به مسایل خطای محاسبه داشته باشند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مسایل زندان اوین اظهارکرد: من هم با شما هم نظر هستم که باید خاطیان این جریان شناسایی و محاکمه شوند، ولی امپراتوری دروغین رسانه‌ای جریان را به شکل دیگر نشان می‌دهد. باید ثابت شود که از کشته شدن یک عده زندانی چه کسی سود می‌برد؟ نظام اسلامی یا کسانی که می‌خواهند در این روزها از آب گل آلود ماهی بگیرند؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خودروسازی در کشور گفت: حرف دانشجویانی که می گویند چرا باید یک ماشین بی کیفیت را ۲۰۰ میلیون تومان بخریم درست است و با آنها هم نظریم و آن را از رده خارج کردیم و هر خودروی بی کیفیتی را از رده خارج می کنیم و با حمایت از تولید سعی داریم بر تحریم ها غلبه کرده و با ایجاد اشتغال مولد زمینه رشد کشور را فراهم کنیم.

جهرمی به سوال یک دانشجو در خصوص کمبود دارو در کشور نیز تصریح کرد:  اگر کسی از مساله دارو رنج دیده باشد بنده هستم که سه سال زندگی دخترم در یک شرایط سخت پشت درهای بخش مراقبت های ویژه گذشت. من هم مثل بسیاری از مردم طعم تلخ بی دارویی را چشیده ام و دختر خودم را از دست دادم، ولی باید بدانیم چه کسانی راه را برای تولید و یا عرضه یک دارو که فقط با جان انسان ها سرو کار دارد بسته‌اند؟ رسانه‌های همسو با استکبار می خواهند پاسخ‌های وارونه به مردم بدهند.

وی گفت: امروز رسانه‌ای که از پول عربستان ارتزاق می کند، عربستانی که تا همین چند سال پیش زنانش حق حضور در خیابان و رانندگی و رای هم نداشتند و اصلا با مفهومی به نام آزادی ودموکراسی غریبه است، مدعی آزادی و دموکراسی شده‌اند!

بهادری جهرمی با ذکر این مطلب که من به دانشگاه‌ها می روم تا حرف دل آنها را بشنوم تصریح کرد: در این دیدارها سعی دارم حرف دل دانشجویان و حتی شعارهای آنها را بشنوم و دولت هم آمده تا شعار دولت مردم را در همین جلسات پیگیری کند. دانشجویان از شریف‌ترین و عزتمندترین اقشار این کشور به حساب می‌آیند.

وی گفت: هیچ کسی با اعتراض مشکلی ندارد و بنده هم اینجا تضمین می کنم که هیچ مشکلی برای هیچ دانشجویی پس از سخنرانی پیش نمی آید ولی شأن دانشجو و دانشجویان باید حفظ شود. باید به یکدیگر احترام بگذاریم تا مشکلات را با گفت‌وگو حل کنیم. معقتدیم که باید گفتمان گفت‌وگو در کشور ساری و جاری شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که گفته بود چگونه در دوران دانشجویی به مکه رفته است در حالی که دانشجویان در این زمینه هیچ فرصتی ندارند، بیان کرد: بنده در آن زمان به همراه همسرم به عنوان دانشجو به حج دانشجویی رفتیم. بنده هم قبول دارم که امروز مشکلات زیادی برای دانشجویان وجود دارد ولی بنده و همسرم به یک وعده الهی که در خصوص برکت ازدواج است اعتماد کردیم و زندگی خود را آغاز کردیم و اگر جوانان همین توکل را در زندگی داشته باشند قطعا موفق می شوند.
وی بیان کرد: شعار زن ،زندگی ،آزادی، و مرد، میهن و آبادی شعار دولت نیز است و از آن حمایت می کند؛ دولت در برابر هرگونه دیکتاتوری رسانه‌ای و اقتصادی برای شنیده نشدن صدای ملت خود در عرصه جهانی ایستاده است، اما با بی‌نظمی در هیچ امری موافق نیست.

وی همچنین با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران، بیان کرد: وی می تواند به داخل کشور برگردد، کسی با وی مشکلی ندارد؛ دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.
بهادری جهرمی اظهارکرد: اصلاح نظام یارانه و تفاوت قائل شدن بین افراد ثروتمند و مستععف در پرداخت یارانه ها، یک مورد از رویکرد عدالت محوری دولت مستقر است.
وی با ذکر این مطلب که سه دهک آخر جامعه که بیش از ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند، یادآورشد: در حالی که پیش از این یارانه ها در اختیار واسطه ها و واردکنندگان کالا قرار می گرفت.
وی گفت: دولت وقتی روی کار آمد که نرخ دلار افزون بر ۲۵ هزار تومان بود؛ تغییر نرخ برابری دلار توسط آمریکا از عوامل مهم در افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته بوده است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور ادامه داشته باشد، وضعیت کشور به روال سابق باز می گردد.اضافه کرد: طبق آمارهای رسمی ملی و جهانی رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ نزدیک به صفر درصد بود در حالی که رشد اقتصادی کشور طی یک سال گذشته به ۵ درصد نزدیک شده است.

حواشی

نشست علی بهادری جهرمی در دانشگاه قم که شب قبل از برگزاری اطلاعیه لغو آن آمده و به بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی تبدیل شده بود امروز سوم آبان در سالن شیخ مفید دانشگاه قم با حضور بسیاری از دانشجویان برگزار شد.

***این نشست با شعارهای “زن، زندگی، آزادی” و “مرد، میهن، آبادی”، “دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد” آغاز شد اما چندی بعد تا پایان نشست شعارهای هنجارشکنانه و برخی الفاظ رکیک نیز به آن اضافه شد. در این میان بهادری جهرمی موافقت خود را با برخی شعارها مانند “زن، زندگی، آزادی” و “مرد، میهن، آبادی” نشان می‌داد و دانشجویان را از توهین به یکدیگر منع می‌کرد.

***با شروع رسمی نشست ابتدا تریبون به دانشجویان داده شد تا مطالبات خود را بیان کنند؛ عمده مطالبات به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و…  بر می‌گشت.

***همچنین دانشجویان نسبت به اینکه با اعتراض، برچسب ضد دین و ضد وطن به آن‌ها زده می‌شود شاکی بودند و اعتقاد داشتند برای رسالتی که نسبت به وطن بر گردن خود می‌بینند حق اعتراض دارند.

***برخلاف عده زیادی از دانشجویان که مشتاق صحبت در جایگاه بودند عده‌ای از دانشجویان معترض که میان سخنان جهرمی شعار می‌دادند نیز حاضر به صحبت در جایگاه نبودند و می‌گفتند از گفت‌وگو نتیجه نمی‌گیریم و حاضر به گفت‌وگو نیستیم.

***عده‌ای از دانشجویان نیز دغدغه امنیت پس از بیان اعتراضاتشان در دانشگاه داشتند اما عده‌ای با شجاعت نام و حتی شماره دانشجویی خود را اعلام می‌کردند که در واکنش به این مسئله سخنگوی دولت برگه‌ای که توسط دانشجویان نوشته و به وی داده شد را امضاء کرد که تضمین می‌کند این نشست برای دانشجویانی که در بستر اخلاقی اعتراض کردند عواقبی در پی نخواهد داشت.

***علی‌رغم شعارهایی که توسط دو قشر معترض و غیر معترض دانشجو داده می‌شد درگیری میان این دو قشر صورت نگرفت و نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه قم از ساعت ۹ آغاز و بر خلاف اینکه قرار بود ساعت ۱۱ به اتمام برسد تا ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه پایان رسمی نشست اعلام شد اما بیان مطالبات دانشجویان تا خروج وی از محل نشست ادامه داشت.

Share