استاندار گیلان مطرح کرد؛

رونق اقتصادی و افزایش صادرات در گیلان با پرتودهی محصولات کشاورزی

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی و صادرات استان گفت: رونق اقتصادی و افزایش صادرات در گیلان با توجه به پرتودهی محصولات کشاورزی محقق می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی گیلان، اظهار کرد: امنیت مواد غذایی و سلامت اجتماعی جز اولویت های دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اثرگذاری مجتمع آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی گیلان در بخش های مختلف، افزود: پرتودهی مواد غذایی، پلیمری و پزشکی قرار است در این مجتمع انجام شود که در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد صادرات محور محصولات کشاورزی، بیان کرد: سهم گیلان در بخش محصولات کشاورزی قابل توجه است و همین امر توجه ما را به سمت صادرات افزایش می دهد.

عباسی با بیان اینکه گیلان سهم مهمی در تولید محصولات کشاورزی، باغی و موادغذایی در کشور دارد، متذکر شد: فناوری هسته‌ای روند افزایش صادرات محصولات کشاورزی از این استان را تسریع خواهد کرد.

وی با اشاره به شرایط ویژه گیلان در بخش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، اضافه کرد: پرتودهی محصولات کشاورزی و پزشکی در گیلان می تواند موجب رونق اقتصادی این استان شود.

استاندار گیلان ادامه داد: مجتمع آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی گیلان نگرانی ها و دغدغه مندی های استان را در بخش صادرات کاهش می دهد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تکمیل خط آهن رشت به بندر کاسپین و بندر آستارا و اتصال آن به راه آهن بین المللی، تصریح کرد: با توجه به افزایش مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه خزر و ر

Share