مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

رتبه اول آبفای گیلان در آمادگی مقابله با بحران در سطح دستگاه های اجرایی استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در مانور شرکت آب و فاضلاب، آمادگی این مجموعه را در مواقع بحرانی در بین دستگاه های اجرایی در رده اول اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت در مانور وقوع سیل و آسیب به تأسیسات رودبنه که در شهرستان لاهیجان برگزار شد گفت: جهت آماده سازی همکاران برای رفع حوادث، این مانور همزمان با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده جهت مقابله با بحران های احتمالی، این حادثه طراحی شد افزود: با اجرای چنین برنامه هایی سطح آمادگی و مهارت کارکنان سنجیده می شود تا در زمان بروز حادثه، با دقت و سرعت عمل آثار ناشی از بحران های احتمالی کاهش یابد.

سپس فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه برگزاری این مانورها آمادگی لازم در مجموعه را بوجود می آورد که در مواقع ضروری و بروز حادثه بتوانند بهترین خدمات را ارائه نمایند و از آنجائیکه نقش آب در زندگی جامعه بشری بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از بحران ها در این زمینه است باید با هم افزایی بیشتر نسبت به رفع بحران های پیش رو اقدام نمود.

براتی در ادامه افزود: از نظر علمی و فنی باید به درجه ای برسیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوان نسبت به رفع حادثه اقدام نمود و حفاظت و امنیت تأسیسات آبی در مقوله پدافندی نیز بسیار حائز اهمیت است و باید از آبفای گیلان از اهتمامی که در این حوزه داشته تقدیر نمود.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه گیلان جزء ۵ استان حادثه خیز کشور است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را در برخورد با مخاطرات داشته باشند و آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این خصوص در سطح دستگاه های اجرایی در رده اول قرار دارد.

امیر مرادی گفت: تلاش شده است برای هر دستگاه در سطح استان برنامه جامع داشته باشیم و با برنامه ریزی اقدام نمائیم که این اقدامات منجر به شناسایی نقاط قوت و ضعف هر دستگاه می شود و هماهنگی مدیران در سطح استان باعث خواهد شد که در مواقع بحرانی به درستی عمل نمایند.

وی همچنین از مجموعه آبفای گیلان به دلیل فعالیت ها و اقدامات موثر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تقدیر و تشکر نمود.

Share