مدیرعامل آبفای گیلان خبرداد؛

۸۰ کیلومتر اجرای طرح بهداشتی فاضلاب در لاهیجان با دریافت تسهیلات از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا

مدیرعامل آبفای گیلان در فرمانداری لاهیجان و جمع مسئولین ادارات این شهرستان گفت: ۸۰ کیلومتر اجرای طرح بهداشتی فاضلاب در لاهیجان با دریافت تسهیلات از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جلسه فرمانداری شهرستان لاهیجان با حضور مسئولین ادارات شهرستان، مدیرعامل و مسئولین آبفای گیلان و گروه های مردم نهاد ضمن تشریح نحوه اجرای پروژه فاضلاب این شهرستان تفاهم نامه همکاری فی مابین مسئولین ادارات امضاء شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تشریح روند نحوه دریافت وام از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا اظهار داشت: سلسله مراتبی جهت اخذ تسهیلات وجود دارد و مجموعه عوامل اجرایی شهرستان باید متعهد گردند جهت اجرای این پروژه در بازه زمانی معین تعامل و همکاری خواهند داشت.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به حفاری و اجرای طرح بهداشتی در ۸۰ کیلومتر از سطح شهر لاهیجان بدلیل حجم عظیم عملیات اجرایی در مدت زمان کوتاه با مشخصات و مختصات خاص شبکه فاضلاب به لحاظ عمق و شیب حفاری باید بین دستگاههای مرتبط همکاری لازم باشد.

حسینی با ذکر اهمیت این پروژه در شهر لاهیجان افزود: باتوجه به بعد گردشگری منطقه اهمیت اجرای آن در این شهر به مراتب بالاتر از شهرهای دیگر است و به منظور تسریع در جذب اعتبارات از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا پروژه با سرعت بیشتری اجرا گردد.

سپس نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای این طرح در لاهیجان بعنوان شهر نمونه گردشگری شمال کشور تصریح کرد: پاکی این شهر بسیار مهم است و باید به حفظ محیط زیست جهت تأمین سلامت شهروندان اهمیت داد چرا که انسان سالم محور توسعه است.

وی همچنین افزود: سرمایه گذاری مناسب در اجرای این پروژه مستلزم دقت در اجرا و نظارت دقیق بر آن است و تعطیلی پروژه در زمان اجرا، عقب ماندن از برنامه زمانبندی است و هیچ دستگاهی نباید مانع اجرا شود و پروژه با پشتیبانی فرمانداری انجام گردد.

در ادامه احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان با ذکر این نکته که یکی از موضوعات مورد دغدغه دولت یازدهم مسائل مرتبط با محیط زیست و سلامت جامعه می باشد افزود: در این خصوص اتفاقات خوبی رخ داده که توجه ویژه دولت به پروژه های فاضلاب است.

فرماندار لاهیجان هدف از گردهمایی را همفکری روسای ادارات شهرستان جهت اجرای مناسب طرح ارزشمند جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این شهر عنوان کرد و گفت: سازمان تأمین کننده منابع مالی این طرح بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس تشریفات قانونی طرح اجرا می گردد و مسئولین محلی باید تأثیرات مثبتی که این طرح از نظر زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی می تواند داشته باشد را درک نموده و نتایج آن را برای مردم تبیین نمایند.

فرماندار لاهیجان در پایان نشست ضمن امضاء تفاهم نامه همکاری از مسئولین ادارات شهرستان خواست تا با امضاء این تفاهم نامه متعهد گردند امکاناتی که باید در اجرای طرح فراهم گردد را مهیا نموده و تمهیدات لازم جهت تسریع در روند اجرای پروژه را اتخاذ نمایند.

بهره مندی ۱۲۶۰۰۰ نفر از شهروندان لاهیجان از طرح بهداشتی فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست عمومی با شهروندان لاهیجان و مسئولین ادارات شهرستان با تشریح روند اجرای پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب جمعیت برخوردار از اجرای این طرح را ۱۲۶۰۰۰ نفر اعلام کرد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به ضرورت دفع بهداشتی فاضلاب اظهار داشت: توجه دولت به شهرهای شمالی برای دریافت وام از بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا به جهت آسیب پذیر بودن محیط زیست در این شهرهاست و نسبت به اجرای طرح فاضلاب در شهرهای گیلان باید حساس تر بود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام جمعیت برخوردار لاهیجان از این طرح خاطرنشان کرد: علیرغم احداث تصفیه خانه و اجرای شبکه فاضلاب به طول ۵۷ کیلومتر از منابع دولتی در این شهرستان ، طرح به اتمام نرسید و با اجرای ۸۰ کیلومتر طرح جمع آوری فاضلاب بهداشتی و بهره برداری از آن ۱۲۶۰۰۰ نفر تحت پوشش خواهند بود.

حسینی با بیان اینکه وزارت نیرو اولین وزارتخانه برای دریافت وام از بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیاست یادآور شد: برای دریافت وام جهت اجرای پروژه در ۵ شهر گیلان دو کار اساسی باید صورت پذیرد.

وی امضاء پروتکل و تفاهم نامه بین ادارات جهت تعهد همکاری و دیگری نشست با مردم را از امور اساسی برشمرد و گفت : مردم باید بدانند طی ۴ سال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و ضمن آشنایی با آسیب های زمان اجرا ، از مزایای بهره برداری این پروژه نیز مطلع گردند.

سپس نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی از فرصتی که به لاهیجان برای اجرای این پروژه داده شد بعنوان توفیق یاد کرد و گفت : در زمان اجرا باید ناملایمات را تحمل نمود و مانع ایجاد پروژه نشد چرا که دیگر چنین فرصتی ایجاد نمی گردد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید همکاری لازم را داشته باشند خواستار پیگیری مجدانه مسئولین جهت تسریع در اجرای این پروژه شد و گفت: اجرای پروژه باید هدف اصلی باشد و دفت شود طرح دستخوش سلایق شخصی افراد نگردد.

در ادامه احمدی فرماندار لاهیجان نیز ضمن قدردانی از اقدامات دولت برای رفع مشکلات این حوزه تصریح کرد: ارائه گزارش از نحوه اجرای عملیات برای آگاهی ذینفعان از ضروریات است و باتوجه به گستردگی عملیات حفاری مردم باید نهایت همکاری را جهت دریافت یک خدمت شایسته و مطلوب داشته باشند.

فرماندار لاهیجان همچنین یادآور شد: لاهیجان یک شهر استراتژیک برای کشور جهت اجرای این طرح است و حفظ محیط زیست در راستای سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران همت جمعی را می طلبد.

در پایان مسئولین آبفای گیلان با حضور در پنل، پاسخگوی سئوالات شهروندان لاهیجان درخصوص چگونگی اجرای پروژه، نحوه دریافت اعتبارات و تضمین اجرا و بهره برداری در مدت زمان تعیین شده بودند.

Share