رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است | افزایش حقوق اعضای هیات علمی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بر اساس مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم‌های متاهل یک میلیون تومان اضافه شده و مشمول فوق‌العاده ویژه می‌شوند. برای کارمندان متاهل این میزان افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه، حق عائله مندی و حق اولاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان با مصوبه امروز مجلس،‌ گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله‌مندی حدود ۲۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان و همچنین فوق‌العاده ویژه اضافه خواهد شد. بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد میزان افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه خواهد بود و اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق‌العاده ویژه است.

وی درباره فوق‌العاده ویژه گفت: دولت در لایحه آورده بود که تا ۳۵ درصد برای فوق‌العاده به هرجایی خواست اضافه کند اما این میزان در قانون تا ۵۰ درصد قید شده است. لذا برخی فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصد را گرفته و برخی نگرفته‌اند. برای رفع این مشکل ما عین قانون را آوردیم به این شکل که دولت می‌تواند با اعتبارات در اختیارش تا ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

حاجی بابایی در مورد افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شد که این میزان را کاهش داده و برگرداندند. لذا ما افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای اعضای هیات علمی لحاظ کردیم.

وی افزود: قرار شد بند یک این لایحه یعنی میزان افزایش حقوق شاغلان مشمول شرکت‌های دولتی هم بشود همچنین حق اولاد و حق عائله مندی هم به نهادهای عمومی غیر دولتی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ خواهد شد، گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه آنها به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است؛ اگر این قانون از اول شهریور اجرا می‌شد این پنج درصد به بازنشسته‌ها داده نمی‌شد به همین دلیل اجرای قانون از اول مهر ماه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به بازنشستگان بیان کرد: بازنشستگان بدانند که هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم نبوده است. ما نمی‌توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.

حاجی بابایی در پایان، گفت: آنهایی که از ابتدای سال مشمول ۵۷ درصد و ۳۸ درصد افزایش حقوق نشده‌اند این افزایش حقوق شامل آنها خواهد شد. مثلا فردی قرارداد کار معین و زیر نظر تامین اجتماعی بوده اما در شهرداری کار می‌کرده و ۳۸ درصد افزایش حقوق را نداشته است. این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد؛ صندوق‌های خاص مثل صدا و سیما هم شامل این افزایش حقوق می‌شود.

Share