رئیس سازمان سنجش خبر داد:

ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ از فردا ۸ آبان آغاز می شود

رئیس سازمان سنجش گفت: ثبت نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ از فردا ۸ آبان آغاز می شود و برای نخستین بار سامانه جامع برای هر داوطلب طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از فردا  افزود: ثبت نام آزمون سراسری سال آینده از عصر فردا (هشتم آبان ماه) در سیستم جدیدی به نام سیستم جامع آزمون سراسری انجام می شود.

وی ادامه داد: هر داوطلب در این سیستم یک صفحه یا منزلگاه برای خود دارد که تا پایان عمر وی فعال خواهد بود و در آزمون های بعدی نیز می تواند با ثبت نام در این صفحه شرکت کند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درمورد تغییرات در آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: این آزمون در دو نوبت دی ماه (۲۹ و ۳۰ دی) و تیرماه (۱۴ و ۱۵تیر) برگزار می شود.

پورعباس ادامه داد: نتیجه نوبت اول آزمون اسفند ۱۴۰۱ و به صورت نمره خام و نمره کل آزمون اختصاصی و نتیجه نوبت دوم مرداد ماه اعلام می شود، سوابق تحصیلی نیز مرداد از آموزش و پرورش اخذ و نمره کل داوطلب بعد از ان اعلام می شود. داوطلبان در این صورت می توانند برای پذیرش اقدام کننند یا نمره خود را برای دو سال حفظ کنند و پذیرش انجام ندهند.

توضیحات معاون فنی و آماری سازمان سنجش درمورد سیستم جامع آزمون سراسری

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور هم در ادامه این نشست سیستم جامع آزمون سراسری را توضیح داد و اظهار داشت: در این سیستم هر داوطلب باید بر اساس یک شماره تلفن همراه اطلاعات خود را ثبت کند و ترجیح این است که با شماره تلفن همراه متعلق به خود داوطلب یا افراد درجه یک باشد و از هر تلفن همراه فقط یک بار استفاده شود، زیرا یک رمز عبور ۶ رقمی برای برد ارسال می شود و باید تلفن فعال و منحصر به یک داوطلب باشد.

احسان جمالی خاطرنشان کرد: این سیستم در مرحله اول صفحه اطلاعات کلی داوطلب را ثبت نام می کند و بعد از آن اطلاعات هویتی افراد ثبت می شود.

Share