شهردار رشت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی پلیس:

ترویج زبان هنر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی | افزایش پارک‌های محله‌ای و بانوان در رشت تا پایان سال

علوی افزایش پارک‌های محله‌ای و پارک بانوان در شهر رشت را تا پایان سال از برنامه‌های مهم شهرداری رشت ذکر کرد و بیان داشت: رشت همواره جزو اولین‌ها بوده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا این جایگاه مجدد به شهر رشت برگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی، شهردار رشت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی پلیس با رویکرد پرداختن به آسیب‌های اجتماعی که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: پلیس خدمتگذار ما با فداکاری و ایثار از جان خود گذشته و از انقلاب اسلامی دفاع کرده است و بایستی زحمات این عزیزان قدر دانسته شود.

شهردار رشت با بیان اینکه فعالان حوزه فرهنگ و هنر از حیث اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند، عنوان کرد: بهترین روش برای ترویج ارزش‌ها و به ویژه پاسداشت زحمات ایثارگران و مدافعان حوزه امنیت بهره‌گیری از ابزار متعالی فرهنگ و هنر است و هنرمندان با وجود تنگناها همواره در این عرصه با ما همراهی داشته‌اند.

علوی تصریح کرد: سیاست‌های ما در حوزه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و کلا مقوله فرهنگ و هنر و ورزش در راستای انجام تکالیف‌مان این است که به موضوعات مبتلابه اقشار مختلف مردم بپردازیم، بنابراین سعی میکنیم در این مسیر به سراغ نسل جوان برویم.

وی با بیان اینکه در طول ۴۳ سال اخیر برنامه‌ریزان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و هنری تکالیف خود را در مواجهه با نسل جوان به خوبی انجام ندادند، اضافه کرد: باید واقعیتهای امروز را پذیرا باشیم و برای آن برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم.

شهردار رشت یادآور شد: امروز دشمن ناجوانمردانه‌ترین فشارها را علیه انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده و وظیفه ماست که حتی فراتر از وظایف قانونی و تکالیفمان در صحنه خدمتگذاری به مردم و خصوصا مبحث اقتصاد و معیشت آماده باشیم و انجام وظیفه نماییم.

علوی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به انقلاب و کشور خود امیدوارند و مانند همیشه در صحنه حاضرند، افزود: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خواسته‌ام تا هر چه در توان دارد در حوزه‌های تکلیفی خود عملیاتی سازد.

وی افزایش پارک‌های محله‌ای و پارک بانوان در شهر رشت را تا پایان سال از برنامه‌های مهم شهرداری رشت ذکر کرد و بیان داشت: رشت همواره جزو اولین‌ها بوده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا این جایگاه مجدد به شهر رشت برگردد.

شهردار رشت از مجموعه پلیس و تلاشهای آنان تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: هنرمندان تئاتر ما در خلال برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی پلیس در سطح محلات شهر رشت و مدارس تلاش کردند با زبان هنر آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های بروز آن‌ها را به مخاطبان و خانواده‌ها بشناسانند.

علوی سابقه تئاتر خیابانی در شهر رشت را بسیار خوب با قدمت بالا خواند و اضافه کرد: سیاست ما این است که با ترویج زبان هنر در حوزه‌های مختلف اجتماعی و مقابله با آسیبهای اجتماعی نقشی فعالانه داشته باشیم.

وی برگزاری این جشنواره را با همکاری شهرداری رشت و پلیس تجربه‌ای بسیار خوب دانست و عنوان کرد: شهرداری رشت ضمن تکیه بر اصل مشارکت مردم در اداره امور آمادگی دارد تا در تمام حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با پلیس همکاری مشترکی داشته باشد.

Share