شهردار رشت در جلسه با مدیرکل بهزیستی گیلان تاکید کرد:

حاشیه نشینی و پدیده کودکان کار، دغدغه مهم شهرداری رشت است

شهردار رشت در جلسه با مدیرکل بهزیستی گیلان حاشیه نشینی و پدیده کودکان کار را دغدغه مهم شهرداری خواند و بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای مناسب‌سازی فضای شهری و استقرار پایگاه مشاوره دائم در سطح شهر رشت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه‌ای به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور حسین نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان و برخی از معاونین و مدیران شهرداری و اداره کل بهزیستی استان گیلان برگزار شد و دو طرف ضمن برشمردن برخی اقدامات خود بر ضرورت تقویت تعاملات بین سازمانی تاکید کردند.

شهردار رشت ارتباطات شهرداری و بهزیستی را بسیار خوب و تنگاتنگ دانست و افزود: نگاه ما در مجموعه مدیریت شهری ارائه خدمات به مردم و کار جهادی است و امیدواریم در این دوره بتوانیم همکاریهای خود را با سایر دستگاه‌ها به ویژه بهزیستی افزایش دهیم.

علوی با بیان اینکه شهرداری و مجموعه بهزیستی می‌توانند برخی خدمات را با مشارکت هم ارائه دهند، تصریح کرد: در حوزه‌های اجتماعی مسائلی مانند حاشیه نشینی و کودکان کار نه تنها دغدغه بهزیستی بلکه مورد توجه شهرداری هم می‌باشد. از طرفی معقتدم برای مواجهه اثرگذار باید در وهله نخست موضوع رشد چنین پدیده‌هایی در شهر رشت آسیب‌شناسی شود.

وی افزایش کودکان کار را که ناشی از مشکلات اقتصادی است، زیبنده شهر رشت ندانست و با تاکید بر لزوم یک چاره اندیشی اساسی برای آن افزود: جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است، بنابراین در زمینه ساماندهی این کودکان باید به گونه‌ای عمل شود که زمینه کاهش بروز چنین پدیده‌هایی در جامعه فراهم گردد.

شهردار رشت از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درآمدهای شهرداری در چند ماهه اخیر به واسطه شرایط اقتصادی سخن گفت و ادامه داد: مدیریت منابع جزو اولویتهای امروز ما در مجموعه شهرداری است اما با تمام اینها همکاریهای لازم را با مجموعه‌هایی مانند بهزیستی در راستای پیشبرد اهداف مشترک انجام خواهیم داد.

علوی ضمن استقبال از برنامه‌هایی مانند استقرار پایگاه مشاوره دائم در سطح شهر رشت اضافه کرد: در بحث مواد مخدر در پارک‌ها واقعا با مشکل جدی مواجهیم و کنترل این موضوع از عهده شهرداری خارج است. البته نیروی انتظامی هم در این مورد اقدامات خوبی انجام می‌دهد اما شواهد نشان می‌دهد، مجموعه اقدامات کافی نیست و همه دستگاههای مربوطه باید جهت کمک ورود کنند.

شهردار ایجاد یک فضای امن و مطمئن برای شهروندان در سطح پارک‌ها را یک اولویت مهم و وظیفه‌ای که شهرداری برای تحقق آن تلاش زیادی انجام می‌دهد ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از بزه‌های اجتماعی در سطح پارک‌ها باید یک چاره‌اندیشی اساسی صورت گیرد.

علوی ضمن تاکید بر لزوم تعریف یکسری برنامه‌های مشترک شش ماهه و یکساله بین شهرداری رشت و بهزیستی مبتنی بر ظرفیتهای هر کدام از این دو مجموعه خاطر نشان کرد: تعریف یک کارگروه مشترک برای مناسب‌سازی فضای شهری و تقسیم وظایف بین مناطق مختلف شهرداری و بهزیستی یکی از همین اقداماتی است که نتایج آن می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آقای علوی به عنوان سکاندار مدیریت شهری، بر ضرورت تقویت تعاملات بین سازمانی تاکید کرد.

Share