مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد:

بیمه سلامت رایگان برای دهک های پایین درآمدی | پوشش بیمه ای ۶۱۴ زوج نابارور گیلانی

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ برای بیمه رایگان سه دهک پایین درآمدی، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های بیمه سلامت پوشش آماد مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، محمود عاطف راد، با بیان اینکه یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۵۲۶ هزار نفری استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: بیمه سلامت ۵۷ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی همه افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و کارکنان دولت را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و افزود: اگر افرادی غیر از این گروه ها بخواهند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند نیز می توانند در قالب بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در گفت وگوی خبری باران، از افراد فاقد بیمه خواست با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا از طریق ثبت نام در سایت خدمات شهروندی بیمه سلامت(bimehsalamatiranian.ir) تحت پوشش قرار گیرند و خاطرنشان کرد: افراد بلافاصله پس از ثبت نام تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند که به مدت سه ماه رایگان است؛ البته بعد از ارزیابی وسع به صورت مشارکن فی ما بین خواهد بود.

عاطف راد، با بیان اینکه قانون بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف به انجام ارزیابی وسع کرده است، گفت: نتایج این ارزیابی به بیمه سلامت اعلام می شود.

وی با اشاره به تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ برای بیمه رایگان سه دهک پایین درآمدی، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های بیمه سلامت پوشش آماد مردم است و لذا تا اردیبهشت امسال بیش از پنج میلیون نفر به سازمان بیمه سلامت معرفی شدند و به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه با همکاری نیروهای مردمی و بسیجی اقدام به شناسایی افراد فاقد بیمه سلامت در سطح ۴۹ منطقه کم برخوردار استان کردیم، ادامه داد: تعیین تعرفه بیمه روال قانونی دارد و هر ساله براساس هزینه تمام شده خدمات و رشد اقتصادی و نرخ تورم و… توسط شورای عالی بیمه بررسی و پیش نویس های تعرفه ای دولتی و خصوصی نیز در هیئت دولت تصویب و به سازمان های بیمه گر از جمله بیمه سلامت ابلاغ می شود.

وی پرداخت ۹۰ درصد هزینه سرانه حق بیمه دهک چهارم درآمدی را بر عهده دولت دانست و بیان کرد: سرانه سالانه حق بیمه یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان است؛ البته افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

عاطف راد، همچنین اجرای اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح روستاها را یکی از خدمات بزرگ دولت دانست و اضافه کرد: این طرح در گیلان با همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در حال اجرا بوده و تاکنون برای ۸۴۲ هزار نفر در قالب ۱۷۴ مرکز جامع خدمات سلامت و با حضور ۳۵۰ پزشک و ۲۵۰ ماما اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با اشاره به نقش نظارت، پایش و تامین منابع مالی بیمه سلامت در طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، تاکید کرد: طی یک سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان جهت اجرای این طرح پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه همه بیمه شدگان سلامت می توانند هم در مراکز دولتی و هم در مراکز خصوصی خدمت دریافت کنند، متذکر شد: بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه دولتی را در بخش خدمات بستری و ۷۰ درصد تعرفه دولتی را در بخش خدمات سرپایی پرداخت می کند؛ در بخش خدمات سرپایی اعم از دارویی، آزمایشگاهی و تصویربرداری نیز ۷۰ درصد تعرفه دولتی بر عهده بیمه سلامت است.

عاطف راد تعرفه های خصوصی را بالاتر از دولتی دانست و اظهار کرد: در استان گیلان ۳۰۲۴ بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و ام.اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تمام هزینه های بستری و سرپایی مرتبط با بیماری در بخش دولتی رایگان است.

وی با بیان اینکه به زودی ۴۶ بیماری صعب العلاج، مزمن و نادر دیگر نیز به بیماری هاص خاص بیمه سلامت افزوده می شود، گفت: یکی از حرکت های بسیار خوب سازمان بیمه سلامت به دنبال ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی رهبر انقلاب و تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی و تشخیصی زوجین نابارور است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، ۱۲ خدمت درمانی خاص برای زوجین نابارور را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۶ قلم دارو جهت درمان این زوجین تحت پوشش بیمه است. همچنین ۹۰ درصد هزینه درمانی زوجین نابارور در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی را پرداخت می کنیم.

وی از شناسایی ۶۱۴ زوج نابارور در استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تاکید کرد: این زوجین تحت درمان قرار گرفتند و تاکنون دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت درمان به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

Share