یونسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس بندر آستارا

بندر آستارا دارای استانداردترین کانال در دریای کاسپین است | این کانال تحویل شرکت “کاوه” شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس بندر آستارا با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس و دیگر مسئولین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «رضا نعمتی» با حکم مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به عنوان مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا منصوب شد.

حسین یونسی ظهر پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر بندر آستارا با اشاره به تحولات صنعت حمل و نقل در دریای خزر و فرصت های پیش رو اظهار داشت: فرصت ترانزیتی خوبی برای بنادر شمال کشور به وجود آمده است که بنادر می توانند با توجه به زیرساخت و توانمندی های خود سهم بسزایی را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در مرحله نخست با توجه به سیاست های کشور ، ۱۰ میلیون تن کالا برای ترانزیت صورت خواهد گرفت که باید بنادر استان گیلان نقش پر رنگی را برای جذب کالا ایفا کنند و در این راه از این بندر حمایت و پشتیبانی کرده و هم انتظار عملکرد مناسبی در این خصوص داریم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه دیگر بهانه ای برای کانال و مشکلات آن قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون بندر آستارا دارای استاندارد ترین کانال در دریای خزر است که با تائید کارشناسان خبره دریایی و همچنین کارشناس دادگستری در این خصوص، این کانال تحویل شرکت “کاوه” بهره بردار این بندر شده است.

یونسی با تاکید بر حفظ و نگهداری بندر آستارا تصریح کرد: مسئولین شهرستان آستارا در تحقق لایروبی این بندر در کنار ما بودند و با حمایت های آنها راه برای فعالیت ها هموار شد اما با توجه به تاکید استاندار و مفاد قرارداد فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت پیمانکار انتظار داریم که سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به انجام لایروبی و‌ نگهداری کانال اقدام‌ نماید تا زحمات و تلاش های انجام شده هدر نرود.

وی با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر آستارا، یادآور شد: با توجه به اینکه این بندر به صورت ۴۰ ساله به بخش خصوصی واگذار شده است، سازمان بنادر نقش حاکمیتی و ناظر بر موضوعاتی همچون ایمنی، امنیتی و موضوعات HSE را بر عهده دارد.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در بخش دیگری از تلاش های چندین ساله “کیانوش امیری” در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و خدمات تقدیر کرد و گفت: از “رضا نعمتی”؛ رئیس جدید بندر آستارا با توجه به سوابق خوبی که در بخش دریایی دارند انتظار داریم که  به مانند مدیر قبلی تعامل خوبی با مدیران شهرستان داشته و همچنین نظارت بر استفاده بر نیروهای بومی، ارتقای ایمنی بندر را در دستور کار خود قرار دهند.

 بندر آستارا، بندری استراتژیک و خوش آتیه

غلامرضا مرحبا؛ نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس نیز در این مراسم با اشاره اهمیت دریا و صنعت کشتیرانی عنوان داشت: در طول تاریخ حضور در ساحل دریا و همچنین دارا بودن بندر یکی از مولفه های پیشرفت در دنیا بوده است.

وی ادامه داد: باید از این نعمت الهی به خوبی در راستای پیشرفت تجاری و اقتصادی و همچنین منافع ملی استفاده کنیم.

 نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با تقدیر از زحمات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای لایروبی بندر آستارا اذعان داشت: مبحث لایروبی معضلی برای بهره برداری کامل این بندر شده بود که با توجه به زحمات و تلاش ها این مورد رفع شد.

مرحبا  بندر آستارا را بندری استراتژیک و خوش آتیه دانست، گفت: در دریای خزر فرصت های خوبی وجود دارد که باید به خوبی از آن استفاده کنیم و شاهد آن هستیم که دیگر کشورهای دریای خزر در حال توسعه بنادر خود هستند.

Share