مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان حبر داد:

افتتاح ۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان در هفته دولت

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح ۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین یونسی با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: در این هفته مبارک ۶ پروژه شامل ۵ پروژه عمرانی (دولتی) و همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در مجتمع بندری انزلی افتتاح می‌گردد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بخش عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: تکمیل احداث باشگاه ملوانان، لایروبی فاز اول تالاب انزلی، تعمیرات اساسی چمن ورزشی بندر و تامین برق ساحلی برای کشتی‌های پهلو گرفته در مجتمع بندری انزلی و همچنین لایروبی بندر آستارا از جمله ۵ پروژه بخش دولتی خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به پروژه سرمایه‌گذاری (بخش خصوصی) تصریح کرد: سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی با سرمایه‌گذاری ۲۳۷ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰ نفر در بندرانزلی از جمله پروژه قابل افتتاح توسط بخش خصوصی در هفته دولت می‌باشد.

یونسی با بیان اینکه با افتتاح این ۶ پروژه که با اعتبار و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان بوده، برای ۲۳۶ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، یادآور شد: در پروژه تکمیل احداث باشگاه ملوانان برای ۳۵ نفر، لایروبی فاز اول تالاب انزلی برای ۲۶ نفر، تعمیرات اساسی چمن ورزشی بندر برای ۶۷ نفر و برای تامین برق ساحلی برای کشتی‌های پهلو گرفته در مجتمع بندری انزلی برای ۲۵ نفر و همچنین در پروژه لایروبی بندر آستارا نیز برای ۵۳ نفر به صورت موقت و دائم ایجاد اشتغال می‌گردد.

مجتمع بندری انزلی به عنوان پرسابقه‌ترین بندر تجاری کشور از دیرباز تا به امروز همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و اکنون با ۱۷ پست اسکله امکان تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون کالا در سال را دارد.

بندر آستارا نیز به عنوان تنها بندر دارای مرز گمرکی، خشکی و آبی و با دارا بودن ۲ پست اسکله، نخستین بندر خصوصی کشور می‌باشد.

Share