یک مقام ارشد امنیتی اعلام کرد؛

آتش سوزی در زندان اوین | بازگشت آرامش به زندان و اطفاء آتش انبار لباس

شامگاه شنبه (۲۳ مهر ماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک مقام ارشد امنیتی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.

به گفته این مقام امنیتی، اراذل اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط به صورت کامل تحت کنترل درآمده و آرامش در زندان برقرار است و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

این مقام افزود: عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

مرکز رسانه قوه قضاییه: درگیری در بند سارقین با ورود انتظامات تحت کنترل درآمد

ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

ایرنا: مصدومیت ۸ نفر در حادثه آتش‌سوزی زندان اوین

یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه گفت: آتش‌سوزی هم‌اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومین این حادثه نیز گفت: این حادثه هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومین نیز تاکنون ۸ نفر است.

توضیحات آتش‌نشانی درباره آتش سوزی در زندان اوین/آتش خاموش شد

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا، درباره عملیات آتش‌نشانی درپی حریق رخ داده در بخشی از زندان اوین اظهارکرد: در ساعت ٢١:٢٩ امشب، شنبه، یک مورد حادثه آتش‌سوزی داخل زندان اوین به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که با توجه به اینکه حدود ١٠ سال است یک ایستگاه آتش‌نشانی در محدوده زندان مستقر است این ایستگاه در مدت زمان حدود یک دقیقه در محل حاضر شد.

وی ادامه داد: همزمان نیز پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکر آب و تجهیزات اطفای حریق از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام و در فاصله کوتاهی در محل حاضر شدند. تانکرهای آب و خودروهای پشتیبانی نیز در محل حاضر شدند.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل زندان افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شد. حریق نیز در قسمت خیاطی این ساختمان در طبقه فوقانی رخ داده بود. آتش نشانان هم از طریق نردبام هیدرولیکی و هم از طریق نفوذ به داخل عملیات اطفای حریق را انجام دادند و در حال حاضر آتش کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش با عملیات سریع آتش نشانان خاموش شده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد. در حال حاضر نیرو ها در حال انجام لکه گیری پایانی هستند.

ملکی اضافه کرد: در محدوده‌ای که آتش نشانان عملیات خود را انجام دادند هیچگونه خسارت جانی مشاهده نشد و عوامل آتش‌نشانی پس از اطفای حریق محل را به عوامل مربوطه تحویل دادند.عوامل اورژانس نیز در محل حضور داشتند.

وی درباره علت وقوع این حریق نیز گفت: علت این حریق باید از سوی عوامل مربوطه بررسی و اعلام شود.

 

🔴 دادستان تهران: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش آرام شده است و آرامش برقرار است.

دادستان تهران تاکید کرد درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری انجا رخ داده جداست و با آن فاصله دارد.

Share