مضرات گوجه فرنگی صادراتی چیست؟

آمارها نشان می دهد گوجه فرنگی های گلخانه ای به دلیل ظاهر زیباتری که دارند از جنبه صادراتی بیشتر مورد استقبال تاجران قرار می گیرد.

طی چند سال اخیر بازار خرید و فروش گوجه فرنگی گلخانه ای حسابی داغ شده است.

گوجه فرنگی را دو دسته میوه و سبزیجات می توان قرار داد، کلسیم موجود در گوجه برای تقویت استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید می باشد.

به منظور کاهش وزن و فشارخون می توان از این میوه استفاده کرد زیرا سرشار از آب و فیبر می باشد که به هضم غذا کمک می کند، در رژیمهای لاغری مصرف این ماده به شدت توصیه می شود زیرا می تواند آب از دست رفته از بدن را به آن بر گرداند.

گوجه فرنگی غنی از آهن می باشد و به همراه ویتامینC برای کاهش علائم مربوط به دیابت مفید می باشد..

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

گوجه فرنگی غیر ارگانیک در شرایط ویژه ای تولید می شود و نور خورشید به آن نمی تابد به همین دلیل فاقد ویتامینC خواهد بود، در ساختار این محصولات تغییرات ژنتیکی ایجاد می کنند که به آن مهندسی ژنتیک می گویند.

پزشکان توصیه می کنند برای تاثیرگذاری بهتر مواد غذایی که دارای ویتامین C می باشد آن را صبح به صورت ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه مصرف کنند و یا مصرف آن را به دو سلاعت بعذ از وعده غذایی موکول کنند.

گوجه فرنگی گلخانه ای صادراتی

آمارها نشان می دهد گوجه فرنگی های گلخانه ای به دلیل ظاهر زیباتری که دارند از جنبه صادراتی بیشتر مورد استقبال تاجران قرار می گیرد.

خواص بسیار زیادی پیرامون گوجه فرنگی مطرح می شود و مشاورین تغذیه مصرف آن را در وعده های غذایی توصیه می کنند.

اگر به جدول ارزش غذایی گوجه فرنگی نگاه کنید متوجه خواهید شد این محصول منبع غنی از آب، فیبر و کربوهیدرات می باشد و در کنار آن سرشار از ویتامینهای A، C، K و B می باشد.

با توجه به وجود ویتامین A گوجه فرنگی صادراتی برای سلامت چشم و جلوگیری از بیماریهای چشمی موثر می باشد، مصرف این محصول در دوره بارداری موجب می شود رشد جنین افزایش یافته و در شکل گیری اندامهای آن تاثیر گذار است.

همچنین ویتامین C سبب می شود ایمنی بدن در برابر بیماریهای مختلف بالا برود، آنتی اکسیدانهای موجود در این ویتامین موجب می شود پوست شفاف تر به نظر برسد، برخی افراد برای جوان شدن پوست صورت از این داروی طبیعی استفاده می کنند.

این آنتی اکسیدانها در جلوگیری و درمان بسیاری از سرطانها موثر می باشد، افرادی که علاقه ای به مصرف گوجه فرنگی ندارند بهتر است از مواد غذایی یا میوه های جایگزین استفاده کنند.

پرتقال، طالبی، فلفل دلمه ای سبز و انبه می تواند جایگزین خوبی برای این محصولات باشد.

خرید گوجه فرنگی گلخانه ای

طبیعی است که در فصلهای سرد سال نمی توان بسیاری از محصولات را به صورت طبیعی کاشت نمونه از این محصولات گوجه فرنگی از که بوته ای بسیار حساس دارد، به همین دلیل برای کاشت این محصولات به سراق روش گلخانه ای می روند تا خرید آن در فصلهای سرد سال هم برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

بعضی از افراد گمان می کنند که از گوجه تنها در ایران برای غذاهای متنوع استفاده می شود اما در بسیاری از غذاهای کشورهای دیگر نیز از این چاشنی استفاده می شود، برخی از این غذاها را به شما معرفی می کنیم:

تا به حال پیتزای مارگاریتا را خورده اید؟ این غذا یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذاهای کشور ایتالیا است که در تهیه آن تنها از گوجه و پوره گوجه یا همان رب گوجه استفاده می شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت گوجه فرنگی با توجه به نوع آن متفاوت می باشد.

یکی از معروف ترین پیش غذاهای ایتالیایی بروسکتا است که در تهیه آن از لوازم بسیار ساده ای استفاده شده است، مواد غذایی تشکیل دهنده آن شامل نان باگت، گوجه فرنگی، زیتون و انواع ادویه های دلخواهی است که باب میل شما هستند.

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سالاد پاستای یونانی گوجه فرنگی است که علاوه بر تاثیر بر روی ظاهر این سالاد خوش مزه بر روی رنگ آن نیز تاثیر زیادی دارد و آن را زیبا تر می کند.

در تهیه یکی از معروفترین سسهای اسپانیایی به نام سس سالسا نیز از گوجه فرنگی استفاده می شود، در نمونه های سرخ، سبز و خام این سس از گوجه فرنگی استفاده می کنند.

Share