خواص کشمش سبز قلمی که هیچ کس نمی داند

طبع کشمش سبز گرم و خشک است به همین دلیل برای افرادی که طبع سردی دارند مناسب است.

این محصول حاوی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان است که سبب از بین رفتن رادیکال های آزادی که باعث به وجود آمدن سرطان ها هستند می شود همچنین برای رفع بیماری های روده ای به خصوص یبوست مفید است زیرا دارای مقادیر فراوانی فیبر می باشد. کشمش سبز دارای میزان بالایی منیزیم و پتاسیم می باشد که باعث کاهش اسیدیته و دفع سموم از خون می شود و از بروز بیماری هایی مثل: قلبی و عروقی، سنگ کلیه، نقرس و آرتروز جلوگیری می کند.

از دیگر خواص این محصول ضد باکتری بودن آن است که تب و باکتری های مضر را کاهش می دهد که استفاده روزانه از کشمش می تواند شما را از بروز سرما خوردگی و عفونت ها حفظ کند. ماده ای به نام اسید اولئانولیک در کشمش وجود دارد که از پوسیده شدن دندان جلوگیری می کند همچنین دارای مقدار قابل توجهی کلسیم است که به سلامت دندان ها کمک می کند. کشمش باعث می شود تا انرژی فوق العاده ای داشته باشید و برای افرادی که مشکل باروری دارند بسیار موثر است و به رفع نا باروری کمک بسزایی خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

کشمش سبز

اگر سلامت پوستتان برایتان اهمیت دارد حتما از کشمش استفاده کنید زیرا به شادابی پوست و جلوگیری کردن از افتادگی و چین و چروک کمک زیادی می کند و با استفاده روزانه از آن متوجه براقی و تغذیه ی پوست خود خواهید شد و همچنین می توانید از بیماری های پوستی جلوگیری کنید. کشمش ها در حفظ زیبایی و شادابی موها کمک زیادی می کند که مصرف منظم آن می تواند تاثیر بسزایی در سلامت پوست داشته و از بروز شوره و التهابات پوست جلوگیری کند.

کشمش سبز قلمی

شمش سبز و انجیر خشک جایگاه بسیار بالایی در بازار خشکبار ایران دارد چه شده است که این محصول اینقدر مورد پسند مردم قرار گرفته است خوب مسلماً به لحاظ داشتن آهن، بور، کلسیم ، پتاسیم و انواع ویتامین ها و همچنین فیبر بوده که خواص و ارزش غذایی بالا برای سلامتی بدن دارد و می تواند عاملی موثر برای موارد زیر باشد:

  1. کاهش فشار خون
  2. بهبود کم خونی در افراد و به ویژه خانم های باردار
  3. سلامت و افزایش رشد استخوان ها و تقویت آن ها
  4. پیشگیری از سرطان
  5. کاهش وزن و لاغری
  6. درمان ناراحتی معده

کشمش های تولید شده در ایران معمولاً به دو صورت پلویی و قلمی می باشد که این محصولات بسته به شرایط اقلیمی ، آب و هوایی در مناطق خاصی تولید می شوند.

مرکز تولید انواع کشمش سبز قلمی مناطقی نظیر تاکستان قزوین، ملایر همدان، قوچان خراسان می باشد این کشمش ها در بازار داخل و صادرات فروش بسیار بالایی دارند.اما مرکز انحصاری کشمش قلمی خراسان رضوی و شهرهایی نظیر کاشمر، خلیل آباد، کندر می باشد که با سطح زیر کشت ۱۵هزار هکتار باغات انگوری تامین کننده اول این محصول در بازار داخل و صادرات می باشند.

انواع کشمش قلمی بسته به روش تولید به دو نوع سبز و زرد تقسیم می شود، تولید این کشمش ها در مکانی به نام خانه کشمشی که دیوارهای سوراخ دار دارد انجام می شود بدین ترتیب که انگورها را پس از تیزاب زنی به این مکان منتقل کرده و روی سیم های مفتولی به صورت افقی نسبت به زمین قرار می دهند تا بین یک یا دو هفته خشک و به رنگ سبز و زرد در آید.

خرید و فروش کشمش سبز عمده

امروزه به دلیل محبوبیت کشمش سبز، خرید و فروش آن به صورت عمده زیاد می باشد و همانطور که در بالا هم گفته شد دارای خاصیت های بسیاری می باشد که بهتر است در برنامه ی روزانه ی خود قرار بدهیم. افرادی که از بی خوابی عذاب می کشند مصرف کشمش را بسیار جدی بگیرند زیرا تاثیر بسیار خوبی برای رفع این مشکل دارد.

برای افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند بسیار موثر است و همچنین برای کودکان هم خواص زیادی دارد از جمله:

کمک به تقویت حافظه

رفع یبوست

هضم شدن بهتر غذا

مفید برای رشد جسمی و ذهنی کودک

باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید خرید کشمش سبز را به صورت اینترنتی انجام دهید.

حتما در برنامه روزانه کودکان خود قرار دهید. کشمش سبز به دلیل قندی که دارد سبب ایجاد انرژی و سر حالی می شود که برای زنان باردار و رفع خستگی و بی حالیشان بسیار مناسب و برای جنین هم بسیار مفید می باشد. در کل فواید و ارزش غذایی این محصول بسیار زیاد است و به دلیل شیرینی طبیعی که دارد آن را به یک میان وعده ی عالی تبدیل کرده است که برای همه گروه های سنی مفید و مناسب می باشد.

طبع کشمش سبز گرم و خشک است به همین دلیل برای افرادی که طبع سردی دارند مناسب است همچنین برای تقویت کبد، سیستم تناسلی، حافظه و قلب مفید می باشد. این خشکبار مغذی به روش خاصی تولید می شود که آن را بسیار خوش طعم می کند.

Share